تأثیر آهنگ‌ها بر زندگی ما

آهنگ‌ها امروزه بخش مهمی از زندگی ما شده‌اند و ما در همه‌جا از آن‌ها استفاده می‌کنیم. مواقعی مانند اوقات فراغت، در ایستگاه اتوبوس در مترو و حتی در مطب پزشک آهنگ می‌توانند برای پر کردن اوقات مرده ما بسیار مفید باشند. دانلود آهنگ پاپ یکی از این دسته آهنگ‌ها است که برای خطه‌ای از ایران است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

آهنگ‌ها چه تأثیری بر زندگی ما می‌گذارند؟

جالب نیست که شنیدن یک آهنگ خاص می‌تواند یک خاطره خاص را به شما برگرداند یا باعث شود شما احساس خوشبختی یا آرامش کنید؟ افراد با توانایی تشخیص تفاوت بین موسیقی و سروصدا متولد می‌شوند. مغز ما درواقع مسیرهای مختلفی برای پردازش قسمت‌های مختلف موسیقی ازجمله صدا، ملودی، ریتم و سرعت دارد؛ و، موسیقی سریع درواقع می‌تواند ضربان قلب، تنفس و فشارخون شما را افزایش دهد، درحالی‌که موسیقی آهسته‌تر نتیجه معکوس دارد. از بهترین خواننده های کنونی می توان آرون افشار را نام برد.

درحالی‌که تأثیرات موسیقی بر روی افراد کاملاً مشخص نیست، مطالعات نشان داده است که وقتی موسیقی را به‌دلخواه خود می‌شنوید، مغز درواقع ماده شیمیایی به نام دوپامین آزاد می‌کند که تأثیرات مثبتی بر خلق‌وخو دارد. موسیقی می‌تواند احساسات شدیدی مانند احساس شادی، ناراحتی یا ترس را در ما ایجاد کند. به گفته برخی محققان، موسیقی حتی ممکن است قدرت بهبود سلامتی ما را داشته باشد.

اگرچه مطالعات بیشتری برای تأیید مزایای بالقوه موسیقی از سلامتی موردنیاز است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تأثیرات مثبت زیر را بر روی سلامتی داشته باشد.

روحیه را بهبود می‌بخشد. مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی می‌تواند به نفع سلامتی عمومی باشد، به تنظیم احساسات و ایجاد شادی و آرامش در زندگی روزمره کمک کند.

استرس را کاهش می‌دهد. نشان داده‌شده است که گوش دادن به موسیقی “آرامش‌بخش” (سرعت آرام و بدون شعر) باعث کاهش استرس و اضطراب در افراد سالم و افرادی که تحت اقدامات پزشکی هستند (به‌عنوان‌مثال جراحی، دندانپزشکی، کولونوسکوپی)

اضطراب را کاهش می‌دهد. در مطالعات روی افراد مبتلابه سرطان، گوش دادن به موسیقی همراه با مراقبت استاندارد، اضطراب را در مقایسه با افرادی که به تنهایی مراقبت استاندارد دریافت می‌کردند، کاهش می‌دهد.

ورزش را بهبود می‌بخشد. مطالعات نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند ورزش هوازی را تقویت کند، تحریک روحی و جسمی را تقویت کند و عملکرد کلی را افزایش دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 7 =