نکات جالب زندگی معین

هنگامی که کودک بودیم، سفرهایی که به شمال داشتیم، همیشه همراه بود با آهنگ‌های معین. در واقع نوار کاست و سی‌دی‌هایی که در ماشین پدر بود، چیزی جز معین و چند خواننده معدود دیگر را به خود اختصاص نداده بود. از آنجایی که این خواننده را می‌توان یکی از محبوب‌ترین هنرمندان بعد از انقلاب تا به الان دانست به همین خاطر تصمیم گرفتیم، که در این نوشته نکات جالبی از زندگی معین را به شما بگوییم.

جالب است بدانید که نام کوچک این خواننده نصرالله بوده و نام خانوادگی وی معین  است. او در شهری به نام نجف آباد در استان اصفهان متولد شد. خانواده‌ی او معمولی اما مذهبی بودند. او از همان دوران نوجوانی قرآن خواندن را شروع  کرد و به همراه آن اشعار شاعران بزرگ را هم با صوت می‌خواند.

هنگامی که کودکی بیش نبود، علاقه وافر خود به موسیقی را نشان داد و وقتی به ۱۸ سالگی رسید، تحت نظر اساتید بزرگ موسیقی ایرانی تئوری موسیقی سنتی از جمله گوشه‌ها و دستگاه‌ها را یاد گرفت.

اولین آهنگی که معین منتشر کرد « یکی را دوست می‌دارم» بود که در سال ۱۳۵۷ منتشر شد. این آهنگ به شدت مورد توجه قرار گرفت و باعث شد که معین بین مردم ایران برای خود جای سفت و محکمی باز کند.

او بعد از مدتی به همراه سایر خواننده‌های نامی دیگر از ایران خارج شده و در لس آنجلس ساکن شد.

جالب است بدانید که معین در ۳۸ سالگی با یک زن اسپانیایی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج، دختری به نام پریچه بود. این ازدواج فقط چند سال دوام آورد و بعد از آن به جدایی انجامید.

برای چند سالی معین در تنهایی زندگی می‌کرد تا این که بعد از مدتی تصمیم گرفت تا با یک زن ایرانی ازدواج کند. این ازدواج تا به الان دوام داشته است و حاصل آن دختری به نام ستاره بوده است.

حدودا در سال ۱۳۶۰ بود که این خواننده فعالیت‌های خود در زمینه‌ی موسیقی را در لس آنجلس آمریکا از سر گرفت. دقیقا در همان سال او اولین آلبوم خود که به صورت کاملا جداگانه روی آن کار کرده بود را منتشر کرد. این آلبوم می‌‎پرستم نام داشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت. آهنگسازان بزرگی در طی سال‌های بسیار با معین همکاری داشتند و این منجر شد که آثار فوق العاده‌ای توسط این خواننده به وجود بیاید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + هفت =