فرماندار ابهر: شهرستان ابهر ۷۹۴ حلقه چاه غیرمجاز دارد

ابهرآنلاین: فرماندار شهرستان ابهر گفت: در شهرستان ابهر ۷۹۴ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، فرماندار ابهر در حالی از آمار دقیق چاههای غیر مجاز نام میبرد که هیچ اشاره ای به لزوم و نحوه برخورد با متخلفان نمیکند!

فرماندار ابهر3

ولی‌الله ایمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در زمینه وضعیت حاکم بر شهرستان در بحث اصلاح الگوی مصرف، اظهار کرد: مصرف بی‌رویه در شهرستان ابهر در مبحث‌های مختلف از جمله آب و گاز وجود دارد.

وی با اشاره به دارا بودن کشور ما از منابع سرشار، تصریح کرد: وجود منابع سرشار در کشور دلیل بر استفاده بی‌رویه از این منابع و به هدر دادن آن نیست.

این مسئول با بیان اینکه باید به فکر آیندگان نیز بود، ادامه داد: طبق آمار تا ۲۰ سال آینده نیمی از کشور به دلیل کم شدن آبهای زیر‌زمینی به بیابان تبدیل می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر به کم شدن حجم آب‌های زیرزمینی شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: آب‌های زیرزمینی به دلایلی همچون بارش کم، استفاده بی‌رویه در امر کشاورزی، مکانیزه نبودن باغات و علل‌های دیگر روز به روز در حال کم شدن است.

ایمانی اعلام کرد: هر ساله ۲ متر از آب‌های زیرزمینی شهرستان ابهر پایین‌‌تر رفته و کم می‌شود.

وی در زمینه روش‌های مصرف بهینه از آب‌های زیرزمینی عنوان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و پرهیز از کشت‌های غیر استراتژیکی از جمله مواردی است که باید در راستای مصرف بهینه از آب‌های زیرزمینی رعایت شود.

این مسئول با عنوان اینکه ظاهراً هشدارهای لازم در زمینه بحران آب برای عده‌ای تأثیری نداشته و بحران آب را جدی نمی‌گیرند، اضافه کرد: این افراد با حفاری‌های غیرمجاز چاه‌ها و اجاره دادن آن‌‌ها برای استفاده‌های کلان، آسیب جدی به منابع آب‌های زیرزمینی وارد می‌کنند.

فرماندار شهرستان ابهر اعلام کرد: در شهرستان ابهر ۷۹۴ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که از ۲۰۰ حلقه چاه عمیق آن استفاده‌های غیر اصولی در امر کشاورزی می‌شود.

ایمانی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در دنیا برای یک نفر ۱۰۰ لیتر آب است، عنوان کرد: این در حالی است که این رقم برای هر فرد ابهری ۲۵۰ لیتر است که نشان از مصرف بی‌رویه این نعمت خدادادی در این شهرستان است.

وی تأکید کرد: آب یک ثروت ملی است که باید با یاری هم در صدد حفظ آن برآمده و به فکر جامعه و آینده خود باشیم.

این مسئول متذکر شد: ما مسلمانیم و این فرصت برای ما وجود دارد تا از سیره و روایات و احادیث پیامبران و ائمه اطهار در زمینه صرفه‌جویی بهره ببریم.

فرماندار شهرستان ابهر گفت: باید با همکاری یکدیگر در صدد حفظ منابع سرزمین خود بر آمده و سعی کنیم که همیشه جزء کشورهای واردکننده اقلام نبوده و با صادرات کالا و برنامه‌ریزی‌های دقیق از یک اقتصاد سالم در کشور برخوردار باشیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 20 =