برداشت ۱۲۰ هزار تن انگور از باغات ابهر

ابهرآنلاین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انگور توسط باغداران این منطقه برداشت و روانه بازار می‌شود.

علی محمدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به سطح باغات انگور شهرستان ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان در حال حاضر دارای ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انگور است.انگور

وی با بیان اینکه رقم‌های «صاحبی»، «کرالو» و «احمدی» از ارقام انگور کشت شده در شهرستان ابهر است، عنوان کرد: باغداران این شهرستان غالبا از رقم «کشمشی سفید بی‌دانه» در کشت انگور استفاده کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به میزان تولید محصول انگور در این شهرستان تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انگور توسط باغداران این منطقه برداشت و روانه بازار می‌شود.

این مسئول بیان داشت: همه ساله حدود ۳۰ درصد از انگور تولیدی شهرستان ابهر به صورت تازه‌خوری مصرف شده و مابقی به کشمش تیزابی تبدیل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون محصول انگور در شرایط جوی بسیار مطلوب در شهرستان ابهر در حال برداشت است، خاطرنشان کرد: این شهرستان رتبه نخست استانی را در تولید انگور به خود اختصاص داده است.

وی از وجود کارخانه‌های فعال در زمینه محصول انگور در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: در حال حاضر سه کارخانه تصفیه، بسته‌بندی و کشمش پاک کنی در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که صادرات محصول نیز به عهده خود این واحدها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه سه کارخانه مذکور از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن جهانی برخوردار هستند، افزود: این کارخانه‌‌ها با ظرفیت سالانه ۲۷ هزار تن در حال فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به کیفیت مناسب انگور تولیدی شهرستان ابهر در سال جاری تصریح کرد: محصول انگور نقش مهمی در سبد اقتصادی خانوارها و کشاورزان ابهری ایفا می‌کند.

محمدی اظهار کرد: محصول انگور تولیدی شهرستان ابهر همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به کشورهایی همچون روسیه، اوکراین و اسپانیا صادر می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =