مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خبر داد؛ رشد ۳۷٫۵ درصدی درآمدهای مالیاتی زنجان طی سال گذشته

ابهر آنلاین: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به رشد درآمدهای این استان از بخش مالیات طی سال گذشته، گفت: میزان این رشد به صوت مستقیم و غیر مستقیم ۳۷٫۵ درصد بوده است.

13920231000199_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین حقیقی امشب در دیدار کارکنان اداره مالیاتی استان زنجان با استاندار با اشاره به جایگاه تعریف شده برای مالیات در اداره کشور، اظهار داشت: مالیات سالم‌ترین و مطمئن‌ترین منبع هزینه برای هر دولتی محسوب می‌شود.

وی، نفت را سرمایه ملی عنوان کرد که باید برای نسل آینده ذخیره‌سازی شود و ادامه داد: اخذ درآمدهای مالیاتی جایگزین خوبی برای درآمدهای نفتی محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، میزان درآمدهای مالیاتی استان را در سال گذشته اعم از مستقیم و غیرمستقیم ۲۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اذعان داشت: سهم درآمدهای مستقیم استان از مالیات طی سال گذشته ۱۵۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به رشد درآمدهای استان از بخش مالیات طی سال گذشته، اضافه کرد: میزان این رشد به صوت مستقیم و غیرمستقیم ۳۷٫۵ درصد بوده است.

حقیقی، میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در بودجه استان را در سال ۹۱ بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد.

وی، سهم شهرداری‌ها را از مالیات‌های ارزش افزوده در سال گذشته بیش از ۳۱ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: ۱۶٫۵ میلیارد تومان از این مبلغ سهم شهرداری زنجان بوده است که به حساب آن واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در ادامه گزارشی از درصد تحقق درآمدهای مالیاتی در سه ماهه نخست سال ارائه داد و تأکید کرد: درآمدهای مالیاتی در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن رشد ۵۴٫۵ درصدی داشته است.

وی، موفقیت در تحقق درآمدهای مالیاتی را مرهون فرهنگ خوب و شایسته مردم زنجان دانست و بیان داشت: اگر مشکلی در این روند به وجود آمده باشد، ناشی از عدم آگاهی به قوانین است.

حقیقی، تعداد اظهارنامه‌های ارائه شده در سطح استان زنجان را طی سال گذشته ۴۵ هزار فقره پرونده اعلام کرد و متذکر شد: این آمار در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزار پرونده بوده است که روند امور بیانگر افزایش تعداد این پرونده به ۵۰ هزار فقره را نشان می‌دهد.

وی در گزارش خود به ساختار اداری اداره‌کل مالیات استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل ۱۱ ساختمان آماده در سطح استان و سه ساختمان در حال احداث هم در شهرهای ابهر، هیدج و صائین قلعه دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، تعداد پرسنل اداره‌کل امور مالیاتی را ۳۳۲ نفر اعلام کرد و یادآور شد: ۲۷۷ نفر از این تعداد رسمی و پیمانی و ۵۵ نفر قراردادی هستند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =