رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابهر: تابستان امسال کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع‌محور در روستاهای محروم ابهر حضور می‌یابند.

ابهر آنلاین: با حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر و با حضور ۶۰ نفر از جوانان عضو، کاروان نیکوکاری در تابستان امسال راه اندازی میشود.

“رسول صالحی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: تابستان امسال کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع‌محور و با هدف بازسازی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان و مدارسی که نیاز به بازسازی دارند جهت آماده‎سازی پذیرش دانش‌آموزان در مهرماه با حضور ۶۰ نفر از جوانان عضو اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در این طرح بازسازی مساجدی که نیاز به تعمیر و مرمت دارند نیز در دستور کار است این طرح طی ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

صالحی با اشاره به برنامه‎های اوقات فراغت تابستان هلال‌احمر، تصریح کرد: برگزاری برنامه‎های آموزشی شامل دوره‌های فرهنگی، امدادی، بشردوستانه و مناسبت‎های ملی و مذهبی از جمله این طرح‎ها هستند و پیش‎بینی برای تحت پوشش دادن ۳۰۰ نفر در این دوره‎ها انجام شده است.

این مسئول با بیان اهداف جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: محوریت و اساس آموزش‌های این اداره در راستای آموزش کمک‎های اولیه و امداد است تا هر فردی در زمان حوادث بتواند تا حد مورد نیاز موارد اولیه را انجام دهد و از آسیب‎هایی که با اندکی دقت و آشنایی قابل پیشگیری هستند، جلوگیری کرد.

وی افزود: در کنار این اهداف با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان که زمان فراغت جوانان از تحصیل است، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نیز در دستور کار قرار دارد.

صالحی از برگزاری کارگاه‎های آموزشی توسط کارشناسان دانشگاهی توسط این اداره خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‎های آموزشی با محوریت مهارت‎های بشردوستانه و عام‌المنفعه و مهارت‎های روان‌شناختی از جمله پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی ناشی از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و مهارت‎های زندگی در برنامه قرار دارد که پیش‌بینی حضور ۱۶۰ نفر در این دوره‎ها به عمل آمده است.

رییس هلال‌احمر شهرستان ابهر، خاطرنشان کرد: حضور در اردوهای مختلف شهرستانی، استانی و کشوری و برگزاری کلاس‎های ورزشی در رشته‎های مختلف، از دیگر برنامه‌‎های این اداره در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت خواهد بود.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + چهار =