فقط مدارس خاص مجاز به دریافت شهریه در زمان ثبت‎نام هستند

2ابهر آنلاین: مسوول رسیدگی به شکایت‌های آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فقط مدارس خاص مجاز به دریافت شهریه در زمان ثبت‎نام هستند و میزان شهریه‌ی این مدارس نیز مشخص شده است.

«محمد صدیق‎پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: فقط مدارس خاصی مجاز به دریافت شهریه در زمان ثبت‎نام هستند که این میزان مشخص و طی آیین‌نامه‎ای به مدارس ارسال شده است و مدیران مدارس موظف هستند که این آیین‎نامه را برای اطلاع اولیاء در تابلو اعلانات مدرسه نصب کنند.

وی افزود: میزان شهریه‌ی مدارس استعدادهای درخشان سال پیش در مقطع راهنمایی ۴۰۰ هزار تومان و در مقطع دبیرستان ۴۵۰ هزار تومان بود که امسال با آیین‌نامه وزارتی ۲۰ درصد افزایش شهریه در مدارس استعدادهای درخشان وجود داشته است بنابراین میزان شهریه مدارس استعدادهای درخشان نواحی ۱ و ۲ زنجان و ابهر و خدابنده در اختیار اولیاء قرار می‌گیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: مدارس هیئت امنایی نیز جزو مدارسی هستند که شهریه دریافت می‌کنند اما شهریه آنها در موقع ثبت‎نام دریافت نمی‌شود، بلکه در مهرماه در نخستین جلسه‎ برنامه‎های فوق برنامه و شهریه آنها مشخص می‌شود. سال پیش این میزان حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۸۰ هزار تومان بود و امسال نیز سقف ۱۰۰ هزار برای مدارس هیئت امنایی در نظر گرفته شده است که پس از تعیین میزان آن در مهرماه، کلاس‎ها از آبان ماه آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی مدارس که در پی تشکیل کلاس‌های فوق برنامه یا دریافت وجه کمک به مدرسه هستند در طول سال تحصیلی این کار را انجام می‎دهند و موقع ثبت‎نام هیچ وجهی در این زمینه دریافت نمی‌شود اما پول بیمه و کتاب در مقاطع ابتدایی و پیش دانشگاهی در هنگام ثبت‎نام دریافت می‌شود که پول بیمه ۳۰۰۰ تومان و کتاب بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب است.

صدیق‌پور یادآور شد: مدارس شاهد نیز جز مدارسی هستند که شهریه دریافت می‌کنند و ثبت‎نام آنها از پنجم تیرماه آغاز می‌شود که اولیاء می‎توانند این میزان را به صورت نقد یا اقساط پرداخت کنند و در صورت مشاهده هر تخلف با شماره تلفن ۴۱۳۳۴۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 3 =