مشکل زمین در شهر همدان رفع می شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، مسلم مخفی شامگاه چهارشنبه در نشست مطالبه گری جمعی از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان که با حضور بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد، بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی و تشکل نواندیش برگزار شد؛ در خصوص وضعیت ترافیکی شهر همدان گفت: روزانه ۲۲ خودرو به شهر اضافه می‌شود که در طی چند سال گذشته هیچ پارکینگی اضافه و یا عریض شدن خیابان‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی نیاز به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هست که در حال حاضر، نزدیک به ۱۰۰ دستگاه آن فعالیت دارند؛ در بودجه امسال شهرداری بخش عمده‌ای از آن به بخش حمل و نقل اختصاص پیدا کرده که می‌توان در این زمینه به اضافه شدن خط بی. آر. تی اشاره کرد.

فرماندار همدان با اشاره موضوع مسکن به وضعیت تأمین زمین در شهر همدان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک مشکل زمین در همدان رفع خواهد شد؛ همچنین در مورد ۶۸۰ هکتار شورین می‌توانستیم با خوش سلیقگی در برخی از امور با صاحبان به توافق برسیم.

مخفی تصریح کرد: در ۱۴۰ هکتار زمینی که به تازگی به نهضت ملی مسکن ملحق شده است، شرایط ایجاد و تأسیس ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد وجود دارد؛ که در این بخش برای مسجد، پارک، مسجد و… نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه برای یک بیمارستان هزار تختخوابی در این منطقه آماده سازی صورت خواهد گرفت؛ اضافه کرد: برای باقی ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در شهر حورا (اکباتان) نیز زمین تخصیص می‌یابد تا به صورت ویلایی این مساکن ساخته شوند.

مخفی در خصوص وضعیت کنونی آب و شاخص کیفیت آب نیز از پر شدن ۵۰ درصدی سد اکباتان سخن گفت و افزود: در حال حاضر، از آب‌های سطحی و چاه‌ها و آب سد تالوار استفاده می‌شودو آب سد اکباتان برای پاییز و زمستان ذخیره خواهد شد.

فرماندار همدان ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک به حجم ورودی بالاتری از آب سد تالوار خواهیم رسید که با مدیریت جهادی استاندار در خط لوله آب صورت گرفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد تنظیم بازار استان به ویژه در زمینه قیمت گوشت و مرغ گفت: یکی از اهداف ما در فرمانداری تنظیم بازار است که روزانه درگیر این موضوع هستیم. همچنین به زودی قیمت مرغ به ۷۳ هزار تومان که قیمت مصوب است، می‌رسد و این وعده را خواهیم داد که قیمت گوشت قرمز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

مخفی در پاسخ به عملکرد فرمانداری در خصوص عفاف و حجاب، به بخش فرهنگی در تبلیغات اسلامی و سایر ارگان‌ها اشاره کرد و اقدامات مربوطه را مناسب دانست.

وی در این زمینه یادآور شد: فعالیت‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است اما در برخی از امور باید به صورت سلبی برخورد کرد.

در ادامه با اعتراض یکی از دانشجویان در خصوص عدم مشخص شدن دستیار مردمی بعد از چند ماه، فرماندار همدان با عذرخواهی در این خصوص از مشخص شدن این دستیار طی هفته‌های آتی خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − یک =