رفع کمبود مدرسه در شهرک‌های اقماری زنجان نیازمند مشارکت خیران

به گزارش ایرنا، کمبود فضاهای آموزشی در نقاط پر جمعیت استان به ویژه در شهرک های اقماری زنجان به یک چالش در استان تبدیل شده است. مسئولان امر برای جبران این کاستی ها در کنار اعتبارات دولتی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران مدرسه ساز نیز تاکید دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی سهروردی برگزار شد، از خیران مدرسه ساز به عنوان شرکای تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و محدودیت اعتبارات دولتی و از طرفی تغییرات جمعیتی در برخی نقاط شهری استان از جمله در شهرهای زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره انتظار داریم جامعه خیران همچون گذشته دستگیر آموزش و پرورش در ایجاد فضاهای آموزشی باشند.

علی اسماعیلی افزود: تا کنون در عمل و هم در گفتار و کردار به نقاط محروم و روستایی توجه های ویژه ای در امر مدرسه سازی در استان شده است ولی با توجه به مباحث اجتماعی و در نتیجه مهاجرتها، امروز در بسیاری از انقاط پرجمعیت استان با مساله کمبود مدرسه مواجه هستیم.

افزایش ۸۵۰ درصدی مشارکت خیران زنجانی در مدرسه سازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این مراسم از افزایش ۸۵۰ درصدی مشارکت خیران این استان در مدرسه سازی خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۶ پروژه ساخت مدرسه با تعهد ۶۴ میلیارد تومان توسط خیران در استان داریم که این رقم مشارکت نسبت به چهار سال پیش، بیش از ۸۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

حمیدرضا اسلامی افزود: خیران به عنوان یکی از بال های توانمند دولت در زمینه ساخت و تجهیز مدارس هستند و روز به روز ما شاهد مشارکت بیشتر در این حوزه هستیم.

نقش آفرینی خیران در ساخت یک چهارم مدارس زنجان

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان نیز در این مراسم گفت: طی ۲۴ سال فعالیت این مجمع در استان از سال ۷۷ تا کنون، بیش از ۳۴۰ مدرسه با بیش از ۲ هزار کلاس درس با مشارکت خیران در استان ساخته و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است.

علی اکبر فاضلی افزود: از هزار و ۶۰۰ مدرسه که اکنون در سطح استان فعال است یک چهارم آن ها توسط خیران و یا با مشارکت آنان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه خیران استان در زمان حاضر ۴۶ پروژه شامل ۲۳۶ کلاس درس با تعهد ۸۵ میلیارد تومان را در دست ساخت دارند، گفت: در حوزه طرح «مدرسه یاری» نیز حرکت های خوبی در استان شکل گرفته و حدود پنج هزار نفر از فرهنگیان استان ماهانه از پنج هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان از حقوقشان را صرف کمک به این موضوع می کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۳۷ مدرسه با ۲۴۶ کلاس درس در استان کمبود داریم که اغلب آن ها مربوط به مناطق و شهرک های اقماری در شهرها است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + نوزده =