کتابخانه سیار در شهرستان ابهر آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره ‌کل کتابخانه ‌های عمومی استان زنجان روز یکشنبه در آیین افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهرستان ابهر گفت: پیگیری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و رایزنی با بانک ملت منجر به اهدای ۲ دستگاه خودرو توسط مدیریت شعب بانک ملت استان به اداره‌ کل کتابخانه ‌های عمومی استان شد که با مساعدت اداره‌ کل یک دستگاه از خودروها به عنوان کتاب رسان سیار روستایی به شهرستان ابهر اختصاص یافت.

ایرج صادقی افزود: در این کتابخانه سیار، خدمات امانت کتاب، ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی، قصه گویی و اجرای برنامه های فرهنگی به مخاطبان ارائه خواهد شد. 

وی اظهار داشت: مخاطبان اصلی این کتابخانه کودکان و نوجوانان روستایی هستند و در ابتدای راه اندازی، این کتابخانه به ۱۰ روستا خدمات ارائه خواهد داد.

صادقی افزود: برای راه اندازی این کتابخانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای خرید خودرو کتابرسان و ۸۰۰ میلیون ریال نیز جهت خرید تجهیزات کتابخانه و تجهیز خودرو هزینه شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: با راه اندازی ۲ کتابرسان سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مناطق روستایی در شهرستان‌های طارم و ابهر، شمار کتابرسان‌های سیار استان زنجان به پنج مورد افزایش یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − سه =