آفت سن گندم در ۲۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زنجان پایش می‌شود

روح الله حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم در این استان علیه آفت سن گندم سپماشی شده است. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی سمپاشی مزارع گندم دیم و آبی علیه آفت سن گندم به وسیله سمپاش پهپاد اظهارداشت: این کارگاه با حضور جمع کثیری از تولیدکنندگان و کارشناسان کشاورزی شهرستان‌های ابهر و خرمدره در محل مدیریت جهاد کشاورزی ابهر برگزار شد. 

وی یادآورشد: در این کارگاه ضمن تشریح نحوه زندگی، کنترل و مبارزه با آفت سن گندم اطلاعات کاملی به جامعه هدف در خصوص مزایای سمپاشی با پهپاد از جمله صرفه جویی در سم مصرفی، سمپاشی یکنواخت مزارع، اثرگذاری بیشتر سموم به علت پاشش میکرونر(پودری)، عدم تماس کشاورز با سم در حال سمپاشی، استفاده حداقلی از آب مصرفی، کاهش زمان سمپاشی، اثرگذاری بیشتر سم، عدم له‌شدگی محصول، سهولت در سمپاشی اراضی صعب‌العبور به مخاطبان ارائه شد.

حسنی تصریح کرد: در این دوره آموزشی که در یکی از مزارع گندم دیم شهرستان ابهر با حضور تولید کنندگان و کارشناسان برگزار شد، شرکت کنندگان به صورت عملی عملیات سمپاشی با پهپاد را آموزش دیدند. 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا با آموزش کشاورزان و آگاهی بخشی به جامعه هدف در خصوص شیوه های نوین سمپاشی مثل استفاده از پهپاد، از مزایای این روش ها بهره مند شویم. 

به گزارش ایرنا، سه درصد گندم مورد نیاز کشور در زنجان تولید می‌شود و کمتر از ۲۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم در این استان به صورت آبی و مابقی دیم هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 2 =