کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع آب ورود جدی کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با تاکید بر اینکه کشور ما در حکمرانی آب مشکل دارد، این موضوع کاملا روشن است، افزود: معضل آب موضوع ملی است و باید فکری به حال آن کرد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم استان در دوره یازدهم مجلس موضوع مهم آب را از همان روزهای آغاز کار خود مورد توجه قرار داده و نسبت به این موضوع دغدغه داشته‌اند و باید به این مهم توجه کرد که طی مدت ۲ سال پیگیری  جلسات متعددی برای حل مشکلات با مدیران در سطح ملی و استانی انجام گرفته است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با بیان اینکه توقع مان از دولت انقلابی دولت سیزدهم و وزیر نیرو، تصمیم جهادی، انقلابی و عملیاتی در حوزه آب استان است، ادامه داد: طی بازدید امروز واژه اگر بسیار شنیدم، که اگر چنین  و چنان شود، بررسی می کنیم که کار از این حرفها گذشته و انتظار بعد از این سفر حل مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه خروجی جلسه بر این باشد که ده ها بررسی دیگری انجام گیرد، این موضوع نتیجه ای ندارد، اظهار داشت: چرا که اتلاف وقت رخ می دهد و حرف آخر من این است که برای حل مشکلات استان زنجان در حوزه آب تصمیمات جدی و اقدامات بنیادی اتخاذ و انجام شود.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلای با تاکید بر اینکه توقع و انتظار ما از وزارت نیرو برای حل مشکلات موجود در حوزه آب استان زنجان بسیار روشن است، ادامه داد: واقعیت این است که در حق استان زنجان  در تخصیص آب اجحاف شده و وزیر باید با تصمیم عادلانه برای حل مشکل با شاخص‌های تعیین شده اقدام کند، چرا که تخصیص آب در این استان بسیار پایین است.

وی تاکید کرد: موضوع آب جزو اولویت های مهم استان است و خروجی مشخص بودن خروجی جلسات باید ملموس و روشن باشد و در واقع تصمیمات تاریخی اتخاذ شود.

شجاعی همچنین با بیان اینکه شهرهای ابهر و خرمدره بحرانی‌ترین اوضاع در حوزه آب را دارند و باید اقدامات فوری انجام گیرد، افزود: اگر برای حل این مشکلات اقدامی انجام نشود، ما به تولد یک بحران در آینده کمک کرده‌ایم چرا که دشت‌های ابهر و خرمدره و سلطانیه بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار گرفته‌اند، مطالبه اصلی بوده و برای این مسائل نباید به آینده حواله کنند.

 نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده حل مشکلات آب ابهر و خرمدره از طریق آب های شمالی شهرستان خرمدره از طریق سفیدرود امکان پذیر است و از مخازن آب شهرهای هیدج و صائین قلعه استان مشکل دارند و از طرفی شبکه آبرسانی فرسوده و هدر رفت آب در این مناطق وحشتناک است.

حجت الاسلام شجاع همچنین با اشاره به اینکه چمن سلطانیه که از سرمایه های شهرستان و استان زنجان محسوب می‌شود مشکلاتی دارد، خاطر نشان کرد: این چمن ۲ هزار متر مربعی که بخشی از آن نابود شده است و اگر باقیمانده آن فکری نشود، فاجعه زیست محیطی برای منطقه به وجود خواهد آورد و  و دیگر برای ریزگردها نباید منتظره عراق یا سوریه باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + شانزده =