آغاز برداشت سیب‌زمینی پاییزه از مزارع استان زنجان

ابهرآنلاین: کارشناس سبزی و صیفی‌جات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اعلام خبر آغاز برداشت سیب‌زمینی در مزارع زنجان گفت: نبود انبارهای نگهداری محصولات یکی از مشکلات سیب‌زمینی کاران استان است.

سیب زمینی

“حسن ژاله‎فر” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: یکی از برنامه‎های سازمان در خصوص نبود انبارهای نگهداری محصولات ساخت و یا ایجاد فضاهای انبار است تا مازاد محصولات در انبارها نگهداری و با آهنگ آرام وارد بازار شود. اگر انبار نگهداری نداشته باشیم مجبور به توزیع محصولات به صورت یک‎باره هستیم که این امر باعث کاهش قیمت می‌شود و به ضرر کشاورزان است.

وی ادامه داد: سیب‌زمینی در استان در بهار، تابستان و پاییز برداشت می‌شود که سیب‌زمینی بهاره مختص به شهرستان طارم است که حدود ۱۸۰۰ هکتار زمین زیر کشت این محصول می‌رود. سیب‌زمینی تابستانه در زنجانرود برداشت شده و ۴۰۰ تا ۳۰۰ هکتار است و پاییزه که هم‎اکنون فصل برداشت آن است ۳۰ تا ۴۰ درصد برداشت را شامل می‌شود که از شهرستان‎های خدابنده، سلطانیه، ابهر وارد بازار می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: مقدار کشت این محصول تا ۵ هزار هکتار بوده و متوسط عملکرد آن ۳۳ تن در هکتار است که از ارقام آن آریا، سانتا، مارسوتا و چند رقم دیگر است.

ژاله‌فر افزود: کیفیت سیب‌زمینی تولید شده در استان بالاست، به دلیل این‌که کود مصرفی در سایر مناطق بیشتر کود ازته است، ولی در استان بیشتر کود آلی و مرغی استفاده می‌شود و کودهای شیمیایی کم مصرف است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + نه =