حل بحران آب در گرو استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین است

ابهرآنلاین: نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از طرح آبیاری قطره‌ای و تحت فشار علاوه بر جلوگیری از هدررفت و مصرف غیرمتعارف آب در مزارع باعث حل بخشی از مشکل تامین آب برای نسل آینده نیز خواهد شد.

خانمحمدی1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، محمدرضا خان‌محمدی ظهر امروز در بازدید از روستاهای شهرستان خرم‌دره از جمله الوند، پلاس و خلیفه‌لو با تاکید بر اینکه کشور از نظر وضعیت اقتصادی به علت وجود تحریم‌ها شرایط مطلوبی ندارد، اظهار کرد: علی‌رغم وجود همه مشکلات، مسوولان استانی و شهرستانی در حال فعالیت هستند تا مشکلات را به ویژه در مناطق محروم و روستاها برطرف کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری روستاییان برای حل مشکلات روستاها، اظهار کرد: مسایل و مشکلات روستاییان با همکاری و همدلی خود آنان و تعامل با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی سریع‌تر و راحت‌تر حل خواهد شد و روستاییان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با دعوت کشاورزان به استفاده از آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این امر، تاکید کرد: استفاده از طرح آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار علاوه بر جلوگیری از هدررفت و مصرف غیرمتعارف آب در مزارع باعث حل بخشی از مشکل تامین آب آیندگان نیز خواهد شد، زیرا آب سرمایه ملی است که تنها متعلق به نسل کنونی نبوده و آیندگان نیز حق بهره‌مندی از آن را دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در خانه ملت از مسوولان شهرستان به خاطر حضور در بین مردم و آشنایی با مشکلات آنان از نزدیک قدردانی کرد و افزود: شهرستان خرم‌دره تنها شهرستان استان زنجان است که به همه روستاهایی که امکان گازرسانی به آن وجود داشت، گازرسانی انجام شده است و با اقدامات انجام گرفته در این زمینه علاوه بر میزان بالای بهره‌مندی از گاز در شهرستان، خرم‌دره به عنوان شهر سبز معرفی شده است.

خان‌محمدی تعداد روستاهای فاقد گازکشی در شهرستان‌های ابهر و سلطانیه را ۲۶ روستا اعلام کرد و افزود: در تلاش هستیم که کار گازرسانی به روستاهای باقی‌مانده در این شهرستان‌ها نیز با قوت و سرعت بیشتری انجام شود.

وی رفع مشکلات مردم به خصوص روستاهای دورافتاده را از وظایف مسولان دانست و از روستائیان خواست همکاری و هم‌دلی بیشتری با اعضای شوراهای اسلامی که منتخبان مردم در امور اجرایی هستند، داشته و برای توسعه و آبادانی روستای خود کوشا باشند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =