رحمتی: اعتبارات گردشگری استان زنجان باید به صورت صحیح مدیریت شود

ابهرآنلاین: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بدون اشاره به سابقه و جایگاه شهرستان ابهر گفت: شهرستان ابهر با داشتن۲۷ درصد جاذبه های گردشگری، بیش از ۶۰ درصد سرمایه گذاری های  گردشگری را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگار مهر،  یحیی رحمتی در جمع اعضای شورای استان زنجان گفت: سرمایه گذاری گردشگری  در استان نامتوازن است به گونه ای که  به رغم وجود ۲۷ درصد جاذبه های گردشگری در شهرستان ابهر بیش از ۶۰ درصد سرمایه گذاری های  گردشگری در این منطقه  انجام شده است.میدان انگور

رحمتی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه ها نسبت به گردشگر اظهار کرد: در زنجان گردشگر همواره  به عنوان مهمان تلقی می شود در حالیکه گردشگر یک مشتری است و ما باید نحوه برخورد با مشتری را بیاموزیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  خاطرنشان کرد: نوروز امسال با همکاری شورای شهر و شهرداری سلطانیه چهره جدید از این شهر به نمایش گذاشته می شود.

رحمتی  افزود: حضور گروه های عشایر، اسب سواران، عرضه غذاهای محلی و صنایع دستی در گنبد سلطانیه و چمن سلطانیه از برنامه های نوروز امسال است.

وی خطاب به اعضای شوراهای شهر گفت: شوراها می توانند زمینه سرمایه گذاری گردشگری  و ترویج آموزش های لازم در حوزه صنایع دستی را شناسایی و با همکاری متقابل به ارتقا جایگاه شهر خود کمک کنند.

رحمتی تصریح کرد: مردم زنجان و نماینده های آن ها باید مطالبه گری خود را برای توسعه روز افزون استان افزایش دهند.

وی در ادامه  با بیان اینکه در این کشور مشکلی بنام کمبود اعتبار نداریم بر لزوم مدیریت صحیح منابع مالی و انسانی موجود تاکید کرد.

یحیی رحمتی در جمع اعضای شورای اسلامی استان زنجان گفت: درصورتیکه اعتبارات با مدیریت صحیح و رویکردی مشخص و متعالی هزینه گردد بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می شود.

وی با اشاره به تخصیص حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به  نهاد متبوعش طی شش سال گذشته  اظهار کرد: به رغم تخصیص این رقم بالا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بدهی  های جاری و بدهی به پیمانکاران  و پروژه های نیمه تمام  بسیاری به مدیریت جدید تحویل داده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای زیر ساخت های گردشگری بسیار مناسبی از جمله  بهترین بزرگراه  های  کشور است  ابراز کرد: متاسفانه همین زیر ساخت ها به جای جذب گردشگر موجب افزایش سرعت عبور مسافر از این استان شده اند.

رحمتی خاطر نشان کرد: گرچه تعداد جاذبه های  گردشگری زنجان اندک است اما این جاذبه ها  از نظر کیفیت در دنیا تراز اول هستند.

وی گنبد آجری سلطانیه، غار آهکی کتله خور، رختشویخانه، بازار سرپوشیده و مردان نمکی را از بی بدیل ترین جاذبه های گردشگری در دنیا برشمرد.

معاون سابق سازمان  صنایع دستی  کشور ادامه داد: استان زنجان در زمینه صنایع دستی فلزی  از جمله مس، ملیله و چاقو جزو استان های تراز اول است.

رحمتی  تصریح کرد: اشتغالزایی در حوزه صنایع  دستی کم هزینه تر از سایر بخش هاست و می توان با ۲۰۰ میلیون ریال اشتغالزایی داشت اما باید تضمینی نیز فراهم شود.

وی  در خصوص آموزش های صنایع دستی در استان نیز گفت: متاسفانه تاکنون آموزش ها برای پر کردن اوقات فراغت بوده و  و کیفیت مطلوبی نداشته اما از این پس مقرر شده تعداد محدودی از افراد نزد اساتید برجسته  در قالب احیای آموزش های استاد شاگردی آموزش های لازم را سپری کنند و برای اشتغالزایی نیز مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: متاسفانه طی سال های گذشته  تعداد زیادی از افراد در دوره های آموزشی صنایع دستی شرکت کرده و نام آن ها درسامانه رصد اشتغال ثبت شده است بدون اینکه به معنی واقعی شاغل باشند و این موضوع به وجود آمار اشتباه دامن زده است.

رحمتی افزود: زمانیکه هنرمندان واقعی شناسایی شوند تسهیلات و حمایت ها نیز در مسیر مناسب هزینه می شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 1 =