ناشنوایان موفق ابهری تجلیل شدند

ابهرآنلاین: رئیس بهزیستی شهرستان ابهر  گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان مراسمی با حضور ناشنوایان و کم شنوایان ابهر ی، مربیان و خانواده‌های آنان در سالن شهید باهنر این  شهرستان برگزار شد و از ناشنوایان  موفق ورزشی و تحصیلی تقدیر بعمل آمد.ناشنوایان

شهرام رجبی گفت: عدم توجه به  فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، عدم آشنایی با  زبان اشاره و  عدم آگاهی عموم  مردم از  مشکلات ناشنوایان از  جمله مسائل و مشکلاتی است که این با آن روبرو هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر افزود: یکی از  فعالیت های مهم بهزیستی طرح غربالگری است که سعی می کند درصد کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل برساند که این مهم مستلزم همکاری خانواده ها است.

وی افزود: شیوه رفتار اعضای خانواده و جامعه با کودک ناشنوا، سازگاری اجتماعی، آمادگی آموزش مهارتهای زبانی و تحصیلی در رشد عاطفی وی  مهم و تعیین کننده می باشد.

رجبی پذیرش فرد ناشنوا از طرف خانواده و اجتماع و کنار آمدن با وی را نیازمند عشق، صبرو حوصله و برخورد منطقی دانست.

وی با اشاره به اینکه روز هشتم مهر ماه به عنوان روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است، بیان داشت: این افراد نیز به عنوان یکی از اقشار جامعه حق استفاده از همه امکانات و مزایا را مانند دارند وفرصت های جامعه باید بین معلولین و اقشار سالم یکسان باشد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + دو =