سرپرست فوریت‎های پزشکی شهرستان ابهر: ۷۰ درصد تماس‎های تلفنی با ۱۱۵، غیرماموریتی است

ابهرآنلاین: سرپرست فوریت‎های پزشکی شهرستان ابهر گفت: متأسفانه ۷۰ درصد تماس‎های تلفنی با ۱۱۵، غیرماموریتی هستند.

“منوچهر مولایی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: تعداد خدماتی که از اول امسال و طی چهار ماهه گذشته توسط فوریت‎های پزشکی شهرستان ابهر انجام شده است، ماهانه در حدود ۴۰۰ مورد عملیات در قالب عملیات‎های شهری، جاده‎ای و بین مراکز درمانی بوده است.images

وی افزود: خدمات صورت گرفته در فروردین‌ماه با توجه به سفرهای نوروزی و تردد مسافران در جاده‎ها در مقایسه با سه ماهه دیگر تا ۱۵ درصد بیشتر بوده است.

مولایی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تماس‎های صورت گرفته با ۱۱۵، غیرماموریتی هستند، گفت: این تماس‎ها معمولاً بین ساعات ۱۱ صبح تا یک بعد از ظهر و همچنین ۱۲ شب تا ۲ صبح صورت می‎گیرد که تماس‎های کاذب بوده و ماموریت‎هایی هستند که ما را از مدار اصلی خدمت خارج می‌کند.

وی افزود: در مقام پیگیری نیز عمدتاً این تماس‎ها از تلفن‎های عمومی صورت می‎گیرد که قابل پیگیری نیستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اعزام غیرماموریتی ممکن است جان عده‎ای که واقعاً به کمک نیاز دارند را به خطر بیندازد، گفت: هر چند این تماس‏‎ها از سر شیطنت هستند، اما شهروندان باید بدانند تماس‎های کاذب ممکن است در آن لحظه جان شهروندی را که واقعاً نیاز به کمک داشته، ولی فوریت‎های پزشکی به محل اعزام نشده، به خطر بیاندازد.

مولایی با اشاره به آیتم‎های استاندارد اورژانس در خدمت‌رسانی، تاکید کرد: این خدمات در مراکز شهری ۸ دقیقه و در حوادث جاده‎ای حداکثر۱۸ دقیقه است که در حال حاضر شهرستان ابهر با توجه به چینش پایگاه‎های جاده‎ای کم‌تر از ۱۲ دقیقه در جاده‎ها و ۵ دقیقه در شهرها است.

سرپرست فوریت‎های پزشکی شهرستان ابهر، خاطرنشان کرد: از دی‌ماه سال گذشته با پوشش طرح ارتقای بهره‎وری مطابق با بیمارستان‎های کل کشور، مرکز ۱۱۵ در این شهرستان ارایه خدمت می‎دهد و با توجه به نظرسنجی صورت گرفته با افزایش اعتماد عمومی شهروندان، تعداد دفعات خدمات انجام شده از سوی این مرکز در حال افزایش است.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. علی می گوید

    امیدواریم درایت وکاردانی ایشان باعث ادامه اجرای طرح ارتقا بهره وری شود

  2. علی می گوید

    همت بلند ایشا
    ن وبزرگبینی باعث ادامه اجرای طرح گردید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 19 =