مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره خبر داد: برداشت ۸۰۰۰تن گندم در سال جاری

ابهر آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۸۰۰۰تن گندم از اراضی شهرستان خرمدره برداشت شود.index

فریدون داودی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار کرد: ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان خرمدره به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی زمین‌های ابی اختصاص یافته به کشت گندم را ۲۰۰ هکتار اعلام  کرد و افزود: در سال جاری ۳ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت دیم اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه امسال اراضی بیشتری به کشت گندم اختصاص یافته است افزود: امسال با آگاه سازی های لازم به کشاورزان از خسارتهایی که همه ساله گندم شهرستان را تهید می‌کرد کاهش یافته است.

وی با اشاره به آغاز برداشت گندم در شهرستان خرمدره افزود: حدود۷۰ درصد از گندم شهرستان برداشت شده و به مراکز خرید شهرستان ابهر و قره بلاغ  فروخته شده است.

داودی از کیفیت مناسب گندم تولیدی شهرستان خبر داد و گفت: برداشت گندم در شهرستان خرمدره از اوایل تیر ماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه به خاطر افزایش قیمت خرید توسط دولت اکثر گندم کاران گندم‌‌های تولیدی خود را به مراکز دولتی می‌فروشند تصریح کرد: قبل از اعلام خبر افزایش بهای گندم از سوی شرکت غله، واسطه‌ها و دلالان سعی می‌کردند حاصل دسترنج کشاورزان را از آن خود سازند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره افزود: با توجه به اینکه قیمت خرید گندم از سوی دولت افزایش یافت و پرداخت بهای آن تقریبا به روز است کشاورزان شهرستان رقبت بیشتری به فروش محصول خود به شرکت غله هستند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بیشتر محصولات گندم شهرستان به دولت فروخته شود.

 انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =