رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر: ماهیگیری در پشت سدهای خاکی ابهر قانونی نیست/ مجوز شکار گراز صادر می‌شود

ابهرآنلاین: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: صدور مجوز ماهیگیری در پشت سدهای خاکی که دارای بهره‌بردار خصوصی است و محل‎هایی که از طرف سازمان آب منطقه‎ای ممنوع اعلام شده، قانونی نیست.2-185

“سعید حقیقی‌هیر” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، افزود: صدور مجوز شکار گراز (ویژه متقاضیان از اقلیت‎های دینی) و هم‌چنین صدور مجوز صید ماهی در حوزه استحفاظی شهرستان ابهر آغاز شده است.

وی افزود: در سال‌جاری با توجه به افزایش بهای مجوز شکار گراز، استقبال کمتری نسبت به سال‎های قبل در این مورد بوده است.

حقیقی‌هیر در خصوص صدور مجوز صید ماهی، تصریح کرد: در همه سدهایی که پشت آن‌ها آب جاری وجود داشته و دارای ماهیان محلی هستند، مجاز به ارایه مجوز صید به متقاضیان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در پشت سدهای خاکی چند منظوره از نظر آبیاری کشاورزی، سدهایی که سازمان شیلات در آن‌ها اقدام به ریختن ماهی کرده و یا دارای بهره‌بردار خصوصی می‌باشند، چون ملک شخصی محسوب می‌شوند، هم‌چنین در محل‎هایی که از طرف سازمان آب منطقه‎ای ماهیگیری در آن‌ها ممنوع اعلام شده است، مجاز به صدور پروانه صید ماهی نیستیم.

حقیقی‌هیر با اشاره به این‌که تاکنون هیچ مورد تخلفی در رابطه با شکار و صید غیرمجاز در حوزه استحفاظی شهرستان ابهر گزارش و یا مشاهده نشده است، گفت: با توجه به گستردگی حوزه استحفاظی این اداره و کمبود نیرو، با تلاش شبانه‌روزی مأموران این اداره، هرگونه تخلفی بلافاصله مورد برخورد قانونی قرار گرفته و با تشکیل پرونده، به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر تأکید کرد: در همه روستاهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر، افرادی به عنوان همیار محیط زیست با این اداره همکاری دارند، لیکن گزارش‎های مردمی در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی و شکار غیرمجاز می‌تواند یاری‌گر مأموران این اداره در اجرای هرچه بهتر قانون باشد.

حقیقی‌هیر تصریح کرد: شماره نمایش ۵۲۲۳۰۰۷ در شهرستان ابهر پل ارتباطی مردم با مأموران اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =