رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت تولید محصول پیش رود

ابهر آنلاین: رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت ایجاد و تولید محصول پیش رود.

الهام موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: بازدید از کارگاه‌های مرکز ابهر، تقدیر از مربیان نمونه و ارائه آموزش‌های کپسولی جزو برنامه‌های هفته مهارت است.13920502000478_PhotoA

وی با بیان اینکه آموزش‌های کپسولی در نوبت صبح و بعدازظهر در پارک بانوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بانوان علاقه‌مند می‌توانند در دوره‌های عملی این برنامه‌ها شرکت کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر اضافه کرد: بافندگی با دو میل، دوخت‌های سنتی، خیاطی بدون الگو، کاموابافی، کافی‌شاپ برای صنایع غذایی، شمع‌سازی، آشنایی با صنایع چوب، میوه‌آرایی و سبزی‌آرایی جزو این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مربوط به رایانه نیز در آموزش‌های کپسولی اجرا می‌شود، افزود: رایانه کاربردی، ترفند word، اینترنت و ساخت ایمیل، ترفند ویندوز از دیگر برنامه‌ها است.

موحد اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در آموزش‌های کپسولی به صورت فشرده و در ۹۰ دقیقه از کلاس‌ها استفاده کنند و بلافاصله پس از برنامه گواهی مهارت به علاقه‌مندان صادر می‌شود.

وی کسب مهارت برای دانش‌آموزان و دانشجویان را الزامی دانست و تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند برای کسب مهارت در رشته تحصیلی خود به فنی و حرفه‌ای ابهر مراجعه کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه کارآفرین فرآیندی است که طی آن فرد کارآفرین با ایده‌های نو خلاق و شناسایی فرصت‌ها با سازمان‌های جدید مبادرت می‌ورزد، گفت: کارآفرین‌ها عوامل تغییر و پیشرفت هستند.

وی ادامه داد: نیاز به درآمد، اشتغال‌زایی، موفقیت و شهرت از اهداف کارآفرینان برای ایجاد شغل است.

موحد با تاکید بر اینکه شرکت کارآموزان در دوره‌های کارآفرینی اشتغال پایدار برای آنها ایجاد می‌کند، تصریح کرد: با این اشتغال کارآفرینان به رضایت شغلی دست می‌یابند.

وی به ارزش و اهمیت دوره‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت ایجاد و تولید محصول پیش رود.

رئیس فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر ادامه داد: عبور از مدرک‌گرایی و ترویج هر چه بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند یک فرهنگ و بسترسازی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با افزایش و ارتقای آموزش‌ها و تربیت نیروهای ماهر نیاز جامعه را برآورده کرده و نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + شش =