مسئول المپیاد جهانی فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد؛ راهیابی ۱۶۳ کارآموز به مرحله استانی المپیاد جهانی مهارت

ابهر آنلاین: مسئول المپیاد جهانی فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۱۶۳ نفر از کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای به مرحله استانی المپیاد جهانی مهارت راه یافتند.

13920502000478_PhotoA

یدالله جماعتی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان به برگزاری المپیاد جهانی مهارت اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۹۷۲ نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای در مرحله شهرستانی مربوط به مسابقات جهانی حضور داشتند، افزود: از این تعداد ۱۶۳ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مسئول المپیاد جهانی فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تأکید بر اینکه مسابقات استانی ۱۴ و ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: کارآموزان در ۲۹ رشته مختلف به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: کارآموزان رشته پلی مکانیک به مسابقات استانی مربوط به المپیاد جهانی مهارت راه نیافتند.

جماعتی با تأکید بر اینکه مسابقات شهرستانی به صورت کتبی و یک روزه برگزار می‌شود، گفت: همچنین مسابقات استانی به صورت عملی و در دو روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارآموزان باید در مسابقات استانی یک پروژه ۱۵ ساعته را انجام دهند، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان باید نمره قبولی ۷۵ را از ۱۰۰ نمره کل کسب کنند.

مسئول المپیاد جهانی فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تأکید بر اینکه رشته‌های مهارتی، خدماتی و فنی در مسابقات استانی برگزار می‌شود، متذکر شد: بیشترین شرکت‌کننده در مسابقات استانی به ترتیب از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده حضور دارند.

وی ادامه داد: در مسابقات استانی معمولاً بیشترین شرکت‌کننده به خانم‌ها و بیشترین قبولی نیز به آقایان اختصاص دارد.

جماعتی اضافه کرد: در مسابقات مربوط به المپیاد جهانی مهارت از تمامی اقشار جامعه اعم از دانشجویان، دانش‌آموزان و شاغلین شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کشوری در مهر ماه جاری برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در مرکز تربیت مربی کرج و مرکز شماره ۹ تهران برگزار می‌شود.

مسئول المپیاد جهانی فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: مسابقات کشوری در طول چهار روز و با پروژه عملی ۲ تا ۱۶ ساعته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه المپیاد جهانی مهارت ۲۰۱۵ در ریودوژانیروی کشور برزیل برگزار می‌شود، ابراز کرد: به دلیل اینکه کشورمان مشکلات تحریم با برزیل ندارد احتمالاً رشته‌های بیشتری در این مسابقات حضور داشته باشند.

جماعتی به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۳ آلمان اشاره کرد و بیان داشت: ایرج بختیاری و علیرضا احمدی از زنجان در رشته رباتیک موفق به کسب مدال نقره در این مسابقات شدند.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات جهانی در سطح بالایی برگزار شد، یادآور شد: در رشته رباتیک کشور کره مدال طلا را کسب کرد.

مسئول المپیاد جهانی فنی و حرفه‌ای استان زنجان در پایان اضافه کرد: همچنین پس از ایران، برزیل مدال برنز را به خود اختصاص داد و کشور تایوان نیز چهارم شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − هفت =