فرماندار ابهر: ۳۰ روستای ابهر مشکل جدی آب دارند

ابهر آنلاین: فرماندار ابهر گفت: از مجموع ۱۱۲ روستای ابهر، ۳۰ روستا مشکل جدی تامین آب شرب دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نورالدین رفیعی ظهر دیروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به مشکلات موجود در آب شرب روستاهای شهرستان ابهر اظهار داشت: از مجموع ۱۱۲ روستای این شهرستان ۴۴ روستا با مشکل آب مواجه شده‌اند.imagesCA2DXM4N

وی با بیان اینکه ۳۰ روستای شهرستان ابهر با مشکل جدی کمبود آب روبه‌رو هستند، افزود: این روستاها با کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی مواجه شده‌اند.

فرماندار ابهر تصریح کرد: ۵۰ تا ۸۰ درصد از روستاهایی که مشکل آب دارند، روزانه فقط از نیم ساعت آب شرب بهره‌مند هستند.

وی به حادتر شدن مشکل کمبود آب در روستاهای شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: مشکلات برخی از این روستاها با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام حل می‌شود.

رفیعی فرسوده بودن تجهیزات از جمله مخازن و بی‌‌کیفیت بودن خطوط انتقال آب را از جمله مشکلات موجود در بخش آب روستاها اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تولید آب در روستاها با مشکلاتی مواجه شده است، اضافه کرد: فرمانداری ابهر هر روز شاهد تجمع روستایی‌ها بوده که امور را دچار مشکل کرده است.

فرماندار ابهر سوءمدیریت را از دیگر مشکلات وجود در بخش آب روستایی دانست و ادامه داد: این سوءمدیریت بیشتر در بخش توزیع آب به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه تولید آب شرب روستاها با مشکلات فراوان انجام می‌شود، اضافه کرد: این آب در مرحله توزیع در بخش کشاورزی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که از معضلات اساسی این بخش محسوب می‌شود.

رفیعی تاکید کرد: جلوگیری از مصرف آب شرب در بخش کشاورزی به حل معضل آب شرب هم کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =