سرداری: درصد باسوادی ابهر از میانگین استان زنجان بالاتر است

ابهر آنلاین: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: درصد باسوادی شهرستان ابهر از میانگین استان بالاتر است.images

به گزارش خبرنگار مهر، غفارسرداری ظهر یکشنبه در جمع مسئولان آموزشی ابهر با بیان اینکه درصد باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان ابهر ۹۵٫۰۶ است، افزود: درصد باسوادی شهرستان ابهر از میانگین استان بالاتر است.

وی با اشاره به آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۰ و خوداظهاری مردم گفت: در حال حاضر در شهرستان ابهر پنج هزار و ۶۵ نفر بی سواد وجود دارد.

معاون سوادآوزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تأکید بر شناسایی افراد باقی مانده از طریق بانک اطلاعات سایر دستگاه های اجرایی مانند کمیته امداد، بنیاد شهید و جهاد کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه مسئولان در جهت ریشه‌کنی بیسوادی در کشور به ویژه استان، گام‌های موثری برداشته شود.

مدیر آموزش و پرورش ابهر در این جلسه با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در قله‌های رفیع عزت و سربلندی قرار گرفته است، گفت: نوجوانان و جوانان باید با تحصیل علوم مختلف در مسیر توسعه و تعالی نظام قدم بردارند.

قنبری با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان از هر فرصتی در راستای تحقق اهداف شوم خود بهره می‌گیرند.

وی به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره  کرد و گفت:خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در زمینه هوشمندسازی مدارس گام‌های خوبی برداشته شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر افزود: امیدوار هستیم که با همکاری مسئولان هر چه سریع‌تر شاهد هوشمند شدن تمام مدارس منطقه باشیم.

قنبری بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف مرهون و مدیون خون شهدا‌ وتلاش‌های رزمندگان و ایثارگران و رهبری مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: موضوع علم و دانش یک حقیقت انکارناپذیر در راستای آگاهی ملت یک جامعه است.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری و ایجاد بصیرت برای دانش‌آموزان، آگاهی را عامل اقتدار و پایداری دانسته و جنگ نرم را بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر از جنگ نظامی و تصرف سرزمین‌ها دانست.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =