رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان ابهر خبر داد؛ عضویت ۱۱ هزار نفر از کودکان ابهری در کتابخانه‌های عمومی

ابهر آنلاین: رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان ابهر: ۱۱ هزار نفر از کودکان عضو کتابخانه‌های شهرستان ابهر هستند و هر ماه ۲۵ مسابقه کتابخوانی مختلف در ابهر برگزار می‌شود.

عبدالحسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقات به صورت مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۲۵ مسابقه کتابخوانی مختلف در ابهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای برندگان این مسابقات در شهرها و روستاهای ابهر جوایزی در نظر گرفته شده است.images

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه مسابقات مربوط به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت ثابت در هر ماه برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات برای قشرها و مقاطع مختلف تحصیلی از جمله راهنمایی، دبیرستان و دانشجویان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان باید از کتاب‌های مورد نظر خلاصه تهیه کرده و به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر تحویل دهند.

بختیاری خاطرنشان کرد: مهدی منتظر در نهج‌البلاغه، تحریم تنباکو و مشروطیت، خاطرات ماندگار آیت‌الله بهشتی، امام مهدی (ع) از ولایت تا ظهور، آشتی با امام زمان (ع)، به سختی پولاد و به نرمی لبخند، نماز عشق امام حسین (ع) و… جزو موضوعات مسابقات نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات این نهاد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، تصریح کرد: همچنین برنامه‌های قصه‌گویی برای اوقات فراغت کودکان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان ابهر با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از کودکان عضو کتابخانه‌های شهرستان ابهر هستند، افزود: یک سوم از کودکان عضو کانون در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ابهر ۱۵ کتابخانه‌ عمومی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد هفت باب کتابخانه شهری و هشت کتابخانه روستایی است.

بختیاری با بیان اینکه چهار کتابخانه در ابهر، شریف‌آباد، صائین‌قلعه و هیدج است، گفت: بعضی از کتابخانه‌ها به صورت مشارکتی با ارگان‌های مختلف احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ابهر سه کتابخانه مشارکتی دارد، ادامه داد: حوزه علمیه ابهر، حوزه علمیه هیدج و زندان ابهر جزو این کتابخانه‌ها است.

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان ابهر اضافه کرد: استان زنجان ۱۱ کتابخانه مشارکتی دارد که از این تعداد هشت کتابخانه در شهرستان زنجان قرار دارد.

وی به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در نهاد کتابخانه عمومی شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: در بخش صائین‌قلعه و هیدج برنامه آموزش قرآن برگزار می‌شود.

بختیاری ادامه داد: همچنین مسابقات مختلفی در قالب ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. الهام صمدی می گوید

    باسلام خدمت رییس محترم کتابخانه علامه طباطبایی وهمه همکاران محترم و زحمت کش این کتابخانه به نظرمن این کتابخانه یکی ازبهترین کتابخانه های استان زنجان است باتشکروقدردانی فراوان اززحمات شمابزرگواران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 17 =