وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد؛ پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری طی هفته آینده

ابهر آنلاین: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: ۲۰۰ هزار تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری هفته آینده پرداخت می‌شود.

13920428000002_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله عباسی پنجشنبه شب در هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر در سالن اجتماعات ساختمان معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران، اظهار داشت: کارآفرینی موجب شکوفا شدن ظرفیت منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: باور “توانستن” در بسیاری امور، موجب گشایش است.

عباسی با بیان اینکه استان‌های شمالی در کنار سرسبز بودن اما محرومیت‌هایی دارند که نمی‌توان پنهان کرد، افزود: باید ظرفیت‌ها را مدیریت کنیم و در غیر این‌صورت، باعث بروز نامهربانی به ساحل، گردشگری، تولید و اقتصاد منطقه می‌شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، متذکر شد: در بحث کارآفرینی، روابط کار بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در بحث اصلاح قانون کار، آنچه وظیفه دولت بود، انجام داده و به مجلس تقدیم کردیم که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دست بررسی است و آن‌چه تصویب شد را اجرا می‌کنیم.

عباسی یادآور شد: دولت این جرات را داشت که قانون کار را اصلاح کند چراکه این قانون سال‌های متمادی به همین شکل باقی مانده بود.

وی گفت: در زمینه خوار و بار کارگران در اصلاح قانون کار، طی چند روز آینده جلسه‌ای داریم و اگر در این باره تغییراتی ایجاد شود بسیار خوب است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تسهیلات پرداختی صندوق تعاون طی هشت سال اخیر هزار درصد افزایش یافته است، تصریح کرد:‌ ۱۰ هزار تعاونی طی سال‌های اخیر به ثبت رسیده است.

وی افزود: اصلاح قانون بخش تعاون را به مجلس تقدیم می‌‌کنیم.

عباسی با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر در کشور مشمول سهام عدالت هستند، گفت:‌ یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فاقد مسکن را از طریق تعاونی‌های مسکن مهر، خانه‌دار کردیم و ۵۰۰ هزار نفر هم از این طریق، شاغل شدند.

وی با اشاره به رشد ۲۲۵ درصدی تعاونی بانوان طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: عضویت بانوان در تعاونی‌ها ۵۲۲ درصد رشد داشته است.

عباسی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته، کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اشتغال، موضوعی فرابخشی است، گفت: ما متولی سیاست‌گذاری روابط کار هستیم.

عباسی با اشاره به اختصاص ۳۲۵ میلیارد ریال اعتبار به بنگاه‌های کوچک، ادامه داد: از این طریق، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی قطعی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد ریال به مشاغل خانگی، اعتبار اختصاص دادیم، افزود: بیش از ۷۰ درصد این تسهیلات را بانوان دریافت کردند.

عباسی یادآور شد:‌ با اسناد و مدارک اعلام می‌کنیم که بیش از هفت میلیون شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین بی‌کاری در بین دانش‌آموختگان است که در رشته‌های غیرمرتبط تحصیل کرده‌اند، گفت: بی‌کاری در بین کارگران مهارتی، یک تا ۱٫۵ درصد است.

عباسی با اشاره به اینکه امروز تامین اجتماعی هیچ بدهی ندارد، یادآور شد: صندوق تامین اجتماعی، به عنوان صندوق فعال و پویا است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی فولاد را تحویل گرفتیم، افزود: بازنشستگان فولاد تا آخر خرداد حقوق خود را دریافت کردند در حالی که پیش از این، سه تا چهار ماه معوقه داشتند.

عباسی تصریح کرد: از مرداد ماه، بازنشستگان فولاد، مثل سایر صندوق‌ها حقوق خود را در ماه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری هفته آینده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. شکرالله می گوید

    سلام اقای وزیر تعاون ضمن تبریک وخدا قوت از بر خرد امید وارانه شما ما بازنشستگان فولاد به شما خیر مقدم عرض میکنیم و بعد مدت ۲ ماه است حقوق نگرفته ایم و چند سال است تفاوت طلبکاریم در حال حاضر احتیاج بهمبلغی برای مداوای درمانوبدهی مردم هستیم برای حدا کار کنیید .تا نتیجه کارتان تا ابد باقی بماند با ارزوی توفیق برای شما وهمکارانتان با تشکر از سیرجان

  2. محمد اکبری می گوید

    تازمانی که عوامل قبلی در صندوق فولاد وجود داشته باشند بازنشسته گان صنعت فولاد مشل حقوق خواهد داشت چون به هیچ نحوه جواب بازنشسته ها را نمی دهند حتی جواب تلفن را هم نمی دهند چون کار های دیگری دارند ووقت پیگیری حقوق بازنشسته ها نیستند ما از اسفند ۹۲ تا اکنون که ۲۰ اردی بهشت است حقوق نگرفته ایم وای ادم های صندوق تلفنها ی صندوق را خاموش ویا مشغول کرده وجواب نمی دهند لطفا حرف ما را به به مسولین برسانید مگر یک باز نشسته چقر میتواند دوام بیاورد متشکرم محمد اکبری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =