قنبری خبر داد: ورود ۲۳۴۲ دانش‌آموز به مقطع دبستان در سال تحصیلی جدید در ابهر

ابهر آنلاین: مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: امسال در شهرستان ابهر دو هزار و ۳۴۲ دانش‌آموز کلاس اولی خواهیم داشت.

علیرضا قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تعداد ۱۲ هزار و ۸۱۵ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل خواهند کرد، افزود: از این تعداد ۶۲۵۰ دانش‌آموز دختر و ۶۵۶۵ دانش‌آموز پسر خواهد بود.

وی با بیان به اینکه امسال در شهرستان ابهر دو هزار و ۳۴۲ دانش‌آموز کلاس اولی خواهیم داشت، گفت: از این تعداد ۱۱۵۰ دانش‌آموز دختر و ۱۱۹۲ دانش‌آموز پسر خواهد بود.IMG12404176

مدیر آموزش و پرورش ابهر به تعداد مدارس ابتدایی ابهر اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی آینده ۸۹ مدرسه ابتدایی با ۴۹۴ کلاس خواهیم داشت که ۷۰ مدرسه در نوبت اول و ۱۹ مدرسه در نوبت دوم برگزار می‌شود.

قنبری  با اشاره به آمارکلاس پایه ششم ابتدایی تاکید کرد از مجموع ۷۸ کلاس پایه ششم ابتدایی، ۳۵ کلاس دخترانه، ۳۹ کلاس پسرانه و چهار کلاس به صورت مختلط اداره خواهد شد.

وی مجموع دانش آموزان پایه ششم ابتدایی را ۲۰۷۴ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۹۹۲ نفر دختر و ۱۰۸۲ نفر پسر است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر آمار معلمان مقطع ابتدایی را ۴۷۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۳۵ نفر مرد و ۳۳۶ نفر زن است.

قنبری  با اشاره به ثبت نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی گفت: ثبت نام  دانش‌آموزان پیش دبستانی در حال انجام بوده و این دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی و فضاهای مازاد آموزشی مدارس، همانند سال گذشته تحصیل خواهند کرد.

وی بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف مرهون و مدیون خون شهدا‌ وتلاش‌های رزمندگان و ایثارگران و رهبری مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: موضوع علم و دانش یک حقیقت انکارناپذیر در راستای آگاهی ملت یک جامعه است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر حفظ هوشیاری و ایجاد بصیرت برای دانش‌آموزان، آگاهی را عامل اقتدار و پایداری دانسته و جنگ نرم را بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر از جنگ نظامی و تصرف سرزمین‌ها دانست.

قنبری  با اشاره به دستاورد‌های انقلاب و پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور تاکید کرد: امروز شاهد افتخارآفرینی‌های دانشمندان ایرانی در همه عرصه‌های علمی و فناوری هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نهادهای اجتماعی در کشور است و تمام خانواده‌ها به نوعی با این نهاد در ارتباط هستند، گفت: ما هرچه داریم به برکت معلمان است و همین روشنگری و هدایت معلم است که همگان باید قدردان آن باشند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =