حجت الاسلام رحیمی : مالیات، یک فرهنگ پذیرفته شده در اقتصاد دنیا است

ابهر آنلاین: امام جمعه ابهر گفت: مسئله مالیات، یک فرهنگ پذیرفته شده در اقتصاد دنیا است و ما باید به سوی اقتصاد منهای نفت برویم که در این راستا همه باید دست به دست هم داده و نسبت به رشد این فرهنگ کمک کنیم.

IMG15173047

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر به مردم توصیه کرد: باید نسبت به اظهارنامه‌های مالیاتی اقدام کنیم تا بعدها دچار مشکل نشویم. همچنین اداره مالیات نیز باید مواظب باشد که حقی از کسی ضایع نگردد، به‌ویژه اینکه حق محرومان را با جدیت در نظر داشته باشد.

وی در ادامه به روز عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: یکی از کارهای منافقان، شبهه‌افکنی در مورد بحث عفاف و حجاب است. آن‌ها از روی نفاق و شیطنت مسئله حجاب را منافات با آزادی می‌دانند و همچنین بی‌حجابی را ترقی زنان قلمداد می‌کنند، در حالی که اسلام با ترقی زنان مخالف نیست، بلکه با فحشا مخالف است، از این رو به والدین توصیه می‌کنیم اجازه ندهند که حجب و حیای فرزندانشان مفت از دست برود، والدین مطمئن باشند اگر خودشان در فکر دین بچه‌های خود نباشند، به دیگران امیدی نیست.

امام جمعه ابهر همچنین به فلسفه حجاب در آموزه‌های دینی پرداخت و افزود: حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک کرده و روابط خانوادگی را تحکیم بخشیده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می‌کند، از طرفی حجاب حریم اجتماع را از بی‌عفتی و آلودگی‌های جنسی مصون می‌دارد.

حجت‌الاسلام رحیمی، از وضعیت حجاب در کشور گله کرد و ادامه داد: این کشور با علی(ع) و فاطمه(س) شناخته شده و این شناسنامه سند افتخار ایران است، حیف نیست این کشور علوی رنگ و بوی فاطمی نداشته باشد و علی‌رغم اینکه درصد بدحجابان زیاد نیست، ولی مقدار کم نیز قابل تحمل نمی‌باشد و راه‌حل آن نیز انصافاً سخت نیست.

وی یادآور شد: اولا دولت آینده باید تلاش کند تا مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کند. همچنین وزارت آموزش و پرورش به مجموعه خود بخشنامه کند که دانش‌آموزان و فرهنگیان از نظر پوشش حدود شرعی و فرهنگ عمومی اجتماعی را رعایت کنند. از طرفی، در ادارات دولتی اجازه ندهند هر کسی هر طور که دلش خواست حاضر شود. دانشگاه‌ها نیز مسایل را جدی بگیرند و نیروی انتظامی و دادگستری هم به جد وارد میدان شوند.

امام جمعه ابهر به سال‌روز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان یک جایگاه بسیار رفیع و معتبر و شرعی و قانونی دارد. این شورا همواره یگ سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی، حفاظت و حراست از آن بوده و است و در طول این ۳۴ سال همواره این حصن حصین از سوی ضد انقلاب و جاهلان مورد هجمه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + شانزده =