نقش بی‏رنگ صنایع در حمایت از ورزش استان زنجان؛ حمایت مالی از ورزش زنجان ضعیف است/صنایعی که فقط نام زنجان را یدک می‌کشند

ابهر آنلاین: ورزش استان زنجان دارای ظرفیت‌های زیادی است، اما به دلیل عدم حمایت صنایع ورزش عصا به دست شده و نتوانسته باید و شاید استعدادهای خود را به ظهور و بروز برساند هر چند غیرت و همت، ورزشکاران این استان را در کشور سرآمد کرده است.

13920202000143_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان ورزشکاران و قهرمانان زیادی دارد که در رشته‏ های مختلف و برای تیم‏های گوناگون ورزشی کشور فعال هستند و این امر بیانگر قابیلت‏های خوب استان در این زمینه است.

ورزش استان زنجان با وجود برخورداری از ظرفیت‏های لازم برای پیشرفت متاسفانه با مشکلاتی چون عدم حمایت صنایع و کارخانجات مواجه است.

نبود حمایت کننده و یا به اسطلاح اسپانسر یکی از بزرگ‏ترین معضلات در بخش ورزشی است که باید فکری برای رفع آن شود.

عدم وجود اسپانسر قوی در استان زنجان سبب حضور ورزشکاران استان در تیم‏های ورزشی سایر استان‏ها شده است.

از آنجائی که همکاری مسئولان ورزشی استان با صاحبان صنایع و معادن در زمینه حمایت از ورزش و ایجاد انگیزه و امید لازم در آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در این زمینه سراغ مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان رفته و دلیل عدم وجود اسپانسر را در استان جویا شدیم.

*صنایع بزرگ استان با وجود درآمد بالا در موضوعات اجتماعی ورود پیدا نمی‌کنند

ایرج رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس با بیان اینکه استان‎های مختلفی چون اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی از حمایت ویژه اسپانسرها در بحث ورزش برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: ورزشکاران ما نیز انتظار حمایت دارند.

وی با اشاره به اینکه حمایت مالی صنایع و صاحبان صنعت از رشته ‏های مختلف ورزشی در استان زنجان بسیار ضعیف است، تصریح کرد: صنایع بزرگی چون پارس سوئیچ، ایران ترانسفو و معدن انگوران با وجود درآمدهای بسیار بالا در موضوعات اجتماعی از جمله ورزشی ورود پیدا نمی‏کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در طول هشت سال خدمت وی هیچ کمکی از صنایع در زمینه ورزش مشاهده نشده است، یادآور شد: این صنایع با اینکه از استان زنجان کسب درآمد می‏کنند اما هیچ حمایتی از استان ندارند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم قانونی برای حمایت صنایع از ورزش وضع شود، افزود: در حال حاضر کار ما التماس به مدیران صنایع به منظور حمایت از بخش‏های مختلف ورزشی شده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه باید بسیاری از معادنی که امروز در استان درآمدزایی دارند بخشی از درآمد خود را صرف امورات استان کنند، ادامه داد: متاسفانه اگر حمایتی نیز شود این حمایت‏ها به صورت مقطعی است.

وی همچنین اذعان داشت: برخی از مدیران صنایع در نقاط مختلف استان از جمله شهرستان ابهر کمک‏هایی به ورزش استان کرده‏ اند که دلیل این کمک نیز علاقه آن مدیر و پیگیری‏های اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

متاسفانه صاحبان صنایع علاقه چندانی به حمایت از ورزش استان زنجان را ندارند این در حالی است که در سال‏های گذشته بیش از امروز در این زمینه وارد شده بودند.

البته ناگفته نماند که مسئولان دولتی استان زنجان نیز باید تعامل بسیار خوبی با صنایع و صاحبان آنها در این زمینه داشته باشند.

وجود کارخانه‏ های بزرگی چون کالسیمین، ایران ترانسفو، پارس سویچ و …. و عدم حمایت چنین صنایعی از ورزش جای سوال دارد؟

بر اساس آمارهای مختلف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ۷۰ درصد از معادن روی در استان قرار دارد و با وجود وارد کردن خسارت‏هایی به محیط و راه‏های استان، صاحبان این معادن هیچ گونه حمایتی از ورزش استان ندارند.

*تفکر مشترکی بین صاحبان صنایع و مسئولان ورزشی استان شکل نگرفته است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تشکل و ساماندهی خاصی در حوزه ورزشی در استان زنجان وجود ندارد، افزود: اگر حمایت‏هایی نیز صورت گیرد این حمایت‎ها مقطعی و سلیقه‏ای و احساسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تفکر مشترکی بین صاحبان صنایع و مسئولان ورزشی استان شکل نگرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع اسپانسر یک موضوع فرهنگی است باید در این زمینه برنامه‏ریزی کرده و فرهنگسازی شود.

ناصر فغفوری که خود از فعالان ورزشی و  سرپرست هیئت بسکتبال شهرستان زنجان است، ابراز داشت: اگر این موضوع در استان فرهنگسازی شود ورزش استان در آینده حرفی برای گفتن خواهد داشت.

در این زمینه دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه مزیت‏های تشویقی در زمینه حمایت مالی صنایع از ورزش وجود ندارد، اذعان داشت: باید مدیران ورزشی با تفکرات و نیازهای صنایع نیز آشنا شوند.

نیما ظهیریان با اشاره به اینکه با توجه به توانمندی‎های استان در بخش صنعت و معدن، حمایت مالی از ورزش نیاز به فرهنگ سازی قوی دارد، ادامه داد: باید صنایع از این طریق به اهداف خود برسند.

وی مشوق‏های مالیاتی و مزیت‏های مختلف را از جمله عوامل جذب صنایع به حمایت از ورزش برشمرد و افزود: دولت باید در این راستا مشوق‎هایی را اعمال کند.

گزارش از فاطمه حیدری

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + هفده =