مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابهر: مطالعه افق‌های فکری کودکان و نوجوانان را گسترش می‌دهد

ابهر آنلاین: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابهر گفت: مطالعه افق‌های فکری کودکان و نوجوانان را گسترش می‌دهد.

فاطمه الله‌یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه ۱۸ تیر‌ماه به عنوان روز ادبیات کودکان و نوجوانان نامگذاری شده است، اظهار کرد: در این روز مهدی آذر یزدی خالق کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به دیار باقی شتافته است.

13920318000668_PhotoA

وی مهدی آذر یزدی را جزو یکی از نویسندگان برتر ادبیات کودک و نوجوان کشور دانست و تصریح کرد: این نویسنده آثار بسیار ارزشمندی برای نسل کودک و نوجوان از خود به جای گذاشته است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابهر با بیان اینکه این نویسنده در طول زندگانی خود با وجود نوشتن کتاب‌های خوب مظلوم واقع شده است، افزود: نامگذاری ۱۸ تیرماه به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان کار خوب کانون پرورش فکری برای ارزش‌گذاری به این نویسنده بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات کودک و نوجوان بخش مهمی از ادبیات کشور را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: باید تلاش شود تا این ادبیات از جایگاه ویژه‌ای در کشورمان برخوردار شود.

الله‌یاری اضافه کرد: فرهنگ هر کشوری از طریق ادبیات آن به سایر کشورها منتقل می‌شود.

وی برگزاری کلاس‌های ادبی در کانون پرورش فکری را باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب‌ها و نویسندگان آنها، سبک‌های مختلف داستان‌نویسی و قالب‌های شعری دانست و گفت: محوریت کلاس‌های ادبی پرورش خیال، افزایش دقت، توجه به محیط اطراف و از بین بردن ترس از نوشتن در کودکان و نوجوانان است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابهر ادامه داد: همه برنامه‌های ادبی کانون سبب افزایش علاقه دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی و معرفی کتاب کودکان را با کتاب‌های مختلف آشنا می‌کند، اظهار کرد: این کلاس‌ها تمایل آنها به مطالعه و یادگیری را افزایش می‌دهد.

الله‌یاری اضافه کرد: با این فعالیت‌ها کودکان و نوجوانان با لذت و شیرینی مطالعه آشنا می‌شوند و توانایی آنها در بیان نیازها و خواسته‌هایشان افزایش می‌یابد.

وی مطالعه را ابزاری برای آموزش غیرمستقیم راه و رسم زندگی به کودکان و نوجوانان دانست و گفت: مطالعه زمینه‌ای برای پندآموزی از تجربه‌های دیگران را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابهر با تاکید بر اینکه مطالعه افق‌های فکری کودکان و نوجوانان را گسترش می‌دهد، اظهار کرد: با مطالعه آنها با مسائل روز جامعه آشنا می‌شوند.

وی مطالعه را یکی از بهترین راه‌های غنی‌سازی و بهره‌وری از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دانست و افزود: کانون پرورش فکری با داشتن کتابخانه اختصاصی برای کودکان و نوجوانان و انجام فعالیت‌هایی در ارتباط با کتابخوانی این راه را برای کودکان و نوجوانان کشور هموار کرده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − دوازده =