حق با شماست آقای رئیس جمهور

ابهر آنلاین: مطلب زیر از سایت الف و به نقل از یکی از خوانندگان سایت انتخاب شده است که خطاب به رئیس جمهور است، و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

وقتی آقای رئیس جمهور، در یکی از آخرین گفتگو های زنده ی تلویزیونی اش با مردم، گزارش کار دولتش در طول این ۸ سال را ارائه می کرد، هر جمله ای که بیان می شد و هر چه از آغاز برنامه جلوتر می رفتیم، بیشتر در خود فرو می رفتم و بیشتر در خاطرات این ۸ ساله غرقه می شدم و کاری از دستم بر نمی آمد جز آه و آه و آه تا اینکه در اواخر برنامه این جمله ی کلیدی را آقای رئیس جمهور،بیان فرمودند: من بد هیچ کس را نمی خواهم و به احدی بی احترامی نکردم و از هیچ کس کینه به دل ندارم (نقل به مضمون). با شنیدن این جمله گوئی دیگر ذهنم از کنترل خارج شد و ناخودآگاه، آن شب تلخ و لحظه لحظه ی آن مناظره تاریخی به یادم آمد.

آن شب پای تلویزیون میخ کوب نشسته و مشغول تماشای مناظره بین دو نامزد جدی انتخابات ریاست جمهوری دهم بودم و هر لحظه منتظر بودم که ببینم در این برنامه ی زنده ی بی سابقه، هر یک از طرفین چه خواهند گفت و چگونه طرف مقابل را به چالش و نقد خواهند کشید، آن هم در فضای شدیدا دو قطبی و پر جنجال آن روزها. در آن لحظات انتظار شنیدن هرچیزی را داشتم جز آنچه از سوی آقای احمدی نژاد گفته شد. برای اولین بار می دیدم فردی که از قضا رئیس جمهور کشور هم بود، بی مهابا و بدون ذره ای لکنت، گذشته ی نظام جمهوری اسلامی و بسیاری از سران انقلاب که هر یک سابقه ای بلند بالا داشتند و در طول سالیان عمرشان برای خود آبرویی جمع کرده بودند، را یکی پس از دیگری، به شمشیر زبان و تیر کینه، می نوازد وفاتحانه به سراغ نفر بعدی می رود و حتی به خانواده ها و اطرافیان آنها نیز رحم نمی کند و با نسبت دادن انواع فساد های اقتصادی و اداری به آنها، به خیال خود آچمزشان می کند آن هم در شرایطی که حتی دقایقی کوتاه هم به آنها برای دفاع از خودشان اختصاص نمی یابد.

با خودم می گویم حتما من معنی احترام و کینه را نمی فهمم و الا چه کسی گفته تهمت و افتراء و پرونده سازی مصداق کینه توزی و بد خواهی است؟ چه کسی گفته خس و خاشاک خواندن بخشی از مردم می تواند ناشی از کینه باشد و این الفاظ بی احترامی به مردم است؟ چه کسی گفته اگر به افرادی، لقب بزغاله بدهیم و مدعی شویم آنها اسمشان را روشنفکر گذاشته اند و اندازه ی بزغاله هم فهم و شعور ندارند، بی احترامی به آنها محسوب می شود؟ راستی آقای رئیس جمهور فرمودند روستایی هستند و نمی فهمند و باید شکل چیزها را برایشان بکشند تا بفهمند! آیا واقعا کسی می تواند معتقد باشد که این جمله بی احترامی به روستاییان است؟

بله این من و امثال من هستیم که معنای احترام را نفهمیده ایم و کینه جویی را نمی توانیم درک کنیم و باید تصدیق کرد جملات آقای احمدی نژاد را که وی نه کینه جو است و نه به احدی بی احترامی کرده است و نه بد خواه کسی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + پنج =