تولید انگور با طعم انبه و آناناس

ابهر آنلاین: بنا به گفته یکی از محققان مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان، این مرکز تحقیقاتی در مورد افزایش تولید انگور و تولید انگور با طعم انبه و آناناس به نتایج موفقیت آمیزی رسیده است.

thCAEW9OUI
خسرو سعیدی، جیرفت جنوب استان کرمان را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور دانست و اظهار داشت: برخی از محصولات کشاورزی در این مناطق به دلیل خشکسالی و بروز آفت‌ها در معرض خطر نابودی ‌قرار دارند. وی افزود: در این میان نقش تحقیقات و ارائه راهکارها در زمان کاشت، داشت و برداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

سعیدی تصریح کرد: در پی فعالیت و تحقیقات شش ساله توانسته‌ایم با آزمایش روی ۱۱ گونه انگور و عملیات تحقیقاتی به دو نمونه انگور با شرایط بارز دست پیدا کنیم. وی ابراز داشت: یک نمونه از این انگور قادر است طی مدت ۹ ماه از سال هم گل‌دهی داشته باشد و هم غوره و میوه رسیده تولید کند.

سعیدی گفت: این نوع میوه در مرحله تحقیقاتی در هر هکتار ۹ تا ۱۰ تن ثمر داده و در مرحله تاکستانی احتمال می‌رود، این رقم در صورت رعایت موارد فنی افزایش یابد. سعیدی از تولید انگوری با طعم انبه و آناناس نیز خبر داد و گفت: این انگور مانند انگورهای معمولی بوده، اما دارای این دو طعم است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =