یک مسئول در اداره‌کل بهزیستی استان زنجان: زنان، تمایل بیشتری به طرح مشکلات خود با مشاور دارند

ابهر آنلاین: معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق آمار موجود بیش از ۹۵ درصد از تماس گیرندگان با صدای مشاور را زنان تشکیل می‌دهند.

“گلنسا آقامحمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: مشاوره به عنوان یک حرفه یاورانه و مشخص کردن نوع مشکل جهت یافتن بهترین راه‌حل می‌باشد، به همین دلیل ضروری است که مراجعه‌کننده و مشاور شناخت یکسانی از مشکل داشته و اطلاعات مربوط به عوامل تشکیل دهنده و میزان حاد بودن مشکل را از نظر میزان قدمت و مدت تشخیص دهند.

وی افزود: پس از این مرحله، مشاور راه‌حل‎های ممکن را شناسایی و پیامد راه‌حل‌های پیشنهادی را بررسی کرده و در مرحله بعدی مراجعه مجدداً با تشویق مشاور بهترین راه‌حل را از لحاظ نتایج مطلوب اولویت‌بندی می‌کنند که در این قسمت مسئولیت مراجعه کننده به کارگیری مراحل تعیین شده و مسئولیت مشاور، تعیین زمان اختتام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین مشاور در رابطه با مراجعه کننده مسئول آن است که وی را به اقدام در مورد راه‌حل تعیین و انتخاب شده تشویق و حمایت کند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مشاوره در اصل پاسخی به نیازهای انسان می‌باشد، گفت: با وجود اینکه نزدیک به ۶۰ سال از آغاز نهضت مشاوره در کشور می‌گذرد و با توجه به چاپ کتاب‎های گوناگون و نشر بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی تا حدودی مشاوره در ایران جایگاه خود را پیدا کرده است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه تعداد مراجعین مراکز مشاوره همه ساله رو به افزایش است، تصریح کرد: این امر شاهدی بر این قضیه است که جامعه هدف تمایل به طرح مشکلات خود با افراد متخصص و حل آن‎ها از طریق علمی‎تر هستند.

این مسئول در خصوص مشاوره تلفنی صدای مشاور که یکی از خدمات مشاوره‎ای اداره بهزیستی می‎باشد، تاکید کرد: مشاوران تلفنی در زمینه‎های ازدواج، مشکلات تحصیلی، خانوادگی، زناشویی، تربیت کودک، اعتیاد و اضطراب خدمات مشاوره‎ای ارایه می‎دهند و افرادی که مایل به انجام این‌گونه مشاوره‎ها هستند، به راحتی می‎توانند با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

آقامحمدی با اشاره به روند اجرای مشاوره تلفنی، گفت: هر فردی تا ۴ بار می‎تواند به صورت تلفنی مشکل خود را با مشاوران طرح کند و پس از این مدت اگر به نتیجه مطلوب دست نیافت به مشاورین حضوری ارجاع داده می‌شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: روزانه تا ۳۰ تماس تلفنی با صدای مشاور صورت می‎گیرد که طبق آمار موجود بیش از ۹۵ درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند و برای تماس گیرندگان تلفنی که دارای مشکل می‌باشند در همان لحظه پرونده تشکیل شده و با ثبت مشخصات فردی در نرم‌افزار مشاوره وارد می‌شود.
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + سیزده =