در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد: افزایش قیمت انواع شیرینی‌، کرایه تاکسی، اتوبوس و تاکسی‌تلفنی‌ها

ابهر آنلاین: در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزایش قیمت انواع شیرینی‌جات، کرایه تاکسی، اتوبوس و آژانس‌ها با نظر اکثریت آراء به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، “محمد رئوفی‌نژاد” استاندار زنجان ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه روند نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها در چند ماه گذشته رضایت‌بخش بود، اظهارکرد: این روند در ماه مبارک رمضان نیز باید ادامه داشته باشد تا شهروندان در این ایام با نوسان قیمت‌ها مواجه نشوند.

24340t.jpg

وی تصریح‌کرد: مردم نباید نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود باشند؛ چراکه تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت‌های کنترل شده و قابل قبولی در بازار وجود دارد، ابرازکرد: قیمت‌ کالا با مدیریت صحیح روند کاهشی داشته است و انتظار داریم با توجه به انتقال دولت تا چجند هفته آینده این روند نیز ادامه داشته باشد و ناظران به کسی اجازه سوء استفاده از شرایط را ندهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه با اشاره به کنترل‌های صورت گرفته در بازار برای مقابله با هرگونه سوء استفاده، ابرازکرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش نسبی قیمت گوشت مرغ، از دو روز گذشته توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت ۵ هزار تومان آغاز شده و هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه آن وجود ندارد.

“علی معصومی” تصریح کرد: هزار و ۶۰۰ تن شکر، هزار و ۳۳۰ تن برنج، ۳۲ تن نخود و ۱۹۸ تن عدس نیز در سطح بازار توزیع خواهد شد که قطعا این مقدار نیاز مردم را به‌طور کامل تامین خواهد کرد.

وی به ذخیره‌سازی ۸۵۰ تنی گوشت قرمز منجمد نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ تن مرغ منجمد نیز ذخیرعه سازی شده و به مروز وارد بازار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ۲۶ خردادماه تا ۱۳ تیر ۷ هزار و ۵۰۶ بازرسی از سطح واحدهای صنفی استان صورت گرفته است، افزود: ارزش پرونده‌های متشکله در این رابطه بیش از ۸۰۹ میلیون ریال اعلام شده است.

گفتنی است در این جلسه افزایش قیمت انواع شیرینی‌جات، کرایه تاکسی، اتوبوس و آژانس‌ها با نظر اکثریت آراء به تصویب رسید. براساس این مصوبه قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد و هر کیلو نان‌چایی ۵ هزار تومان خواهد بود.

همچنین نرخ کرایه تاکسی با ۴۰ درصد افزایش برای مسیر اول ۲۵۰ تومان، دو مسیر ۵۰۰ تومان، سه مسیر ۷۵۰ تومان و چهار مسیر هزار تومان به تصویب رسید و قیمت کرایه اتوبوس نیز به ۲۰۰ تومان افزایش یافت و این در حالی است که شهروندان زنجان در چند روز گذشته کرایه ۲۰۰ تومانی برای تردد با اتوبوس پرداخت می‌کردند که این نرخ بدون تصویب شورای تنظیم بازار اعمال شده بود.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =