انتقال ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به دشت قزوین

IMG12453764ابهر آنلاین: از مهر ماه سال گذشته ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به دشت قزوین منتقل شده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: به منظور تأمین آب موردنیاز کشاورزی و تقویت آبخوان دشت قزوین، از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به دشت قزوین منتقل شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس حمید قزوینی خاطرنشان کرد: در زمان یاد شده حدود ۱۶ میلیون مترمکعب از آب انتقالی از طریق حوضچه های تغذیه مصنوعی در آبخوان دشت قزوین تغذیه شده است که عمده آن به دلیل بالا بودن میزان افت سطح آب زیرزمینی در قسمت غربی دشت با بهره برداری از کانال ۵/۷ کیلومتری تغذیه مصنوعی تاکستان به ابهر رود منتقل و از طریق بستر رودخانه یاد شده به سفره آب زیرزمینی منطقه هدایت شده است.
وی تصریح کرد: تغذیه این میزان آب در تقویت سفره آب زیرزمینی منطقه تأثیر داشته و مانع افت بیشتر سطح آب زیرزمینی منطقه خواهد شد.
براساس این گزارش، شبکه آبیاری دشت قزوین دارای ۹۴ کیلومتر کانال اصلی، ۱۲ رشته کانال درجه یک به طول ۱۲۹ کیلومتر، ۳۱ رشته کانال درجه دو به طول ۸۵ کیلومتر، ۹۰ رشته کانال درجه سه به طول ۲۳۸ کیلومتر و ۵۰۰ کیلومتر کانال درجه چهار است که سهمیه سالانه آب کشاورزی شبکه مذکور از سد طالقان از طریق این کانال ها منتقل و توزیع می شود.

انتهای پیام/

منبع: واحد مرکزی خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 9 =