حذف کارگران از مصوبه کالای ماه رمضان

ابهر آنلاین: یک فعال کارگری: افزایش حق مسکن از دستور جلسه شورای عالی کار خارج نشده اما هیچ فردی در وزارتخانه جوابگو نیست و همه بلاتکلیف هستند.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه براساس مصوبه دولت سبد کالای ماه رمضان برای کارگران نیز در نظر گرفته شده گفت: متاسفانه این قشر از دریافت سبد مذکور حذف شدند.

هادی ابوی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بلاتکلیفی جامعه کارگری در خصوص افزایش حق مسکن اظهار داشت: با وجود گذشت ۴ ماه از سال جدید و وعده مسئولان از جمله رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون خبری از این موضوع نیست.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با ابراز تاسف از عدم پاسخگویی نسبت به این موضوع گفت: چرا مسئولان که توان انجام این کار را نداشتند قول داده و توقع و انتظار ایجاد کردند.

این فعال کارگری تاکید کرد: افزایش حق مسکن از دستور جلسه شورای عالی کار خارج نشده اما هیچ فردی در وزارتخانه جوابگو نیست و همه بلاتکلیف هستند.

به گفته ابوی، پیش بینی می‌شود با روند موجب این موضوع نیز به وعده‌های عمل نشده دولت و مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه از جمله سهام عدالت و کارت خرید اعتباری کارگران بپیوندد.

وی افزود: متاسفانه دولت توجهی به کارگران ندارد و اکنون نیز ۱۱ میلیون نفر کارگر از سبد کالایی ماه رمضان محروم هستند.

این فعال کارگری با بیان اینکه شرایط اقتصادی و تورم در کشور مطلوب نیست، بیان داشت: تعداد زیادی تعاونی مصرف کارگری در کشور وجود دارد که بهترین راه برای عرضه و توزیع این سبد کالایی به شمار می‌روند و تاکنون بارها از مسئولان در این راستا درخواست شده است اما هیچ فرد و سازمانی پاسخگو نیست.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور عنوان کرد: براساس تصویب نامه هیئت وزیران که ۱۴ اردیبهشت سال جاری بوده اولویت تخصیص سبد کالایی با شرکت‌های تعاونی مصرف کارگران، فرهنگیان، دولت و سایر بوده اما کارگران از این موضوع حذف شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =