الهیاری عنوان کرد: کودپاشی ۸۸ هکتار از مراتع ابهر در سال ۹۱

ابهر آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر از کودپاشی  ۸۸ هکتار از مراتع ابهر در سال گذشته خبر داد.

علیرضا الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به هشت پرونده تخریب و تصرف بخش مرکزی شهرستان ابهر در سال گذشته افزود: این پرونده شامل ۵۸۱٫۱۵۵ هکتار بود.

وی به یک فقره پرونده تخریب و تصرف بخش سلطانیه اشاره کردواظهار داشت: مساحت مورد بررسی این پرونده شامل ۷۸٫۱۰۲ هکتار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر افزود: در مجموع در سال گذشته ۹ پرونده تخریب و تصرف در این اداره وجود داشت که شامل ۳۶۱٫۲۵۸ هکتار بود.

الهیاری در ادامه به عملکرد سال گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر در زمینه درآمدهای وصولی اجرای بند ۵ الحاقی ماده ۸۴ قانون اشاره  کردو گفت: عملکرد سال گذشته شامل یک کارت صادر شده ۴ کارت تمدید شده بود.

وی افزود: مبلغ وصولی این امر به میزان یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۲۰ ریال بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر، با اشاره به کودپاشی مراتع در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۸۸ هکتار از مراتع ابهر کودپاشی شد.

الهیاری در ادامه به نقش پوشش گیاهی در بقای بشر اشاره کرد و اظهار داشت: یک زمین با پوشش گیاهی چنیدن برابر زمین بدون پوشش، آب جذب می‌کند و یا یک زمین جنگلی چنیدن برابر زمین زراعی آب جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه تخریب مراتع موجب از بین رفتن علوفه دام‌ خواهد بود،تاکید کرد: اگر تخریب مراتع ادامه پیدا کند و با توجه به اینکه اغلب گوشت گوسفند تولیدی وابسته به مراتع است، شاهد واردات بیشتر گوشت و تبعات منفی آن خواهیم بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر با اشاره به وجود گونه‌های مختلف گیاهی در هر هکتار زمین، تصریح کرد: این گونه‌ها از نظر ژنتیکی،خواص دارویی، صنعتی و خوراکی دارای اهمیت فراوان است و با پیشرفت علوم هر روز راز تازه‌ای در مورد گیاهان کشف می‌ شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 8 =