آبگیری سد تالوار در استان زنجان آغاز شد

ابهر آنلاین: آبگیری دومین سد بزرگ استان زنجان، امروز و با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

سد تالوار از نوع سد خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است که طول تاج آن ۵۲۹ متر، ارتفاع سد از پی ۸۸ متر و حجم آب تنظیمی آن ۲۱۵ میلیون مترمکعب است.

به گزارش فارس از زنجان، یکی از بزرگترین طرح‌های مهر ماندگار استان که منافع آبی سه استان زنجان، همدان و کردستان را تامین می‌کند، صبح امروز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

تامین آب شرب استان‌های کردستان همدان و زنجان در دو بخش شرب و کشاورزی از منافع این سد بهره‌مند خواهند شد.

افزایش سطح زیر کشت و تولیدات کشاورزی، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه و افزایش متوسط درآمد کشاورزان، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی در راستای محرومیت‌زدایی و تامین آب شرب همدان و قروه از اهداف احداث سد تالوار است.

سد تالوار در راستای دستیابی به اهداف توسعه اقتصاد ملی و با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک احداث شده است.

سد تالوار از نوع سد خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است که طول تاج آن ۵۲۹ متر، ارتفاع سد از پی ۸۸ متر و حجم آب تنظیمی آن ۲۱۵ میلیون مترمکعب است.

سد تالوار آب مورد نیاز ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت خور خوره در شهرستان بیجار استان کردستان، ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت گرماب و بزینه رود در شهرستان قیدار استان زنجان و آب شرب شهرستان همدان را به میزان ۸۹ میلیون متر مکعب در سال، تامین و تنظیم می‌کند.

گفتنی است، مطالعه اجرای طرح سد تالوار از سال ۱۳۷۰ مورد تصویب قرار گرفت و در شهریور ماه سال ۱۳۷۵ عملیات اجرایی و ساخت آن آغاز شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =