عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: زمان آزمون و خطا در اداره کشور به پایان رسیده است

ابهر آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشتباه دانستن انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: زمان آزمون و خطا در اداره کشور به پایان رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، “محسن علی‌مردانی” شامگاه روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب یک فوریت طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری، اظهارکرد: باید اذعان کرد که کشور در حال‌حاضر گران اداره می‌شود که امیدواریم با احیاء سازمان مدیریت و اختصاص بودجه بر اساس دلیل و منطق و افزایش استدلال شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم.

وی تصریح‌کرد: در زمان انحلال سازمان مدیریت بسیاری از کارشناسان مخالف این کار بودند اما کار انجام شد و هم اکنون به مشکلاتی که پس از این تصمیم با آن درگیر شده ایم پی برده‌ایم؛ در حالی‌که با وجود این سازمان گزارش دهی از امور افزایش یافته و تعادل بین بخش‌های دیگر ارتقاء می‌یابد که در شرایط فعلی کشور بسیار لازم است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی کاهش اختلاف بین مجلس و دولت را از دیگر نتایج تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری اعلام کرد و یادآورشد: حفظ تعادل و توازن در بودجه کشور از دیگر مزایای تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری است و با تشکیل این سازمان انضباط مالی در کشور حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: البته باید این نکته را نیز مدنظر داشت که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق مشکلاتی وجود داشت که این موارد در طرح یک‌ فوریتی مد نظر قرار گرفته است تا در آینده دچار مشکلاتی که قبلا وجود داشت نشویم. عده‌ای از مسئولان معتقد بودند سازمان مدیریت مانع سرعت عمل در کارها می‌شود و یا در مواقعی عنوان می‌شد که برخی کارشناسان در روند امور مشکلاتی ایجاد میکنند. همه این نکات در طرح مجلس مورد توجه قرار گرفته است.

علی‌مردانی با قابل رفع دانستن دلایل مطرح شده برای انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، افزود: می‌توان با اداره درست این سازمان از ورود کارشناسان و مسئولان آن به امور اجرایی جلوگیری کرد زیرا ورود سازمان مدیریت در امور اجرایی کار درستی نیست و باید مانع این کار شد؛ چراکه سازمان مدیریت مغز متفکر و نیروی مشورتی و کارشناسی برای امور مختلف است و باید در سیاست‌گذاری‌ها به مسئولان کمک کند نه در امور اجرایی.

وی با اشاره به ورود خسارت فراوان به کشور پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهارکرد: تاخیر در ارائه لایحه بودجه از این موارد به‌ شمار می‌آید که در این چند سال بسیار پررنگ بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس به بی‌توجهی مسئولان به امر بهره‌وری نیز اشاره کرد و گفت: بحث بهره‌وری در ایران موضوع ناآشنایی است که پیشنهاد شده است در قالب سازمان مدیریت و برنامه ریزی به این موضوع نیز پرداخته شود که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به ارائه طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری اشاره کرد و افزود: احیای این سازمان بعد از انتخابات مجلس یکی از دغدغه‌های من بوده است.

وی به انجام مطالعات فراوان برای ارائه طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری اشاره کرد و یادآور شد: ۲۲۵ تن از نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی احیاء این سازمان را امضاء کرده‌اند و باید عنوان کرد که ارائه این طرح ربطی به انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با وضعیت اقتصادی و تولید در کشور، ابراز کرد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها تا مدتی دولت بسیار خوب و با برنامه عمل کرد و همین موضوع امیدواری را در جمع فعالان این حوزه ایجاد کرد، اما به مرور مشکلات خود را نشان داد و در حال حاضر سهم تولید از محل هدفمندی پرداخت نمی‌شود که این موارد مشکلاتی را برای فعالان در این بخش به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با رفع مشکل تولید موانع پیش‌روی اشتغال نیز از بین می‌رود و دولت آینده به این نکته باید توجه ویژه‌ای داشته باشد و به قانون احترام گذاشته و آنرا تفسیر نکند.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =