در جلسه شورای زکات شهر صائین‌قلعه مطرح شد؛ جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در صائین‌قلعه

خبرگزاری فارس: جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در صائین‌قلعه

ابهر آنلاین: مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر از جمع‌آوری یک میلیارد و ۵۴ میلیون ریال زکات در شهر صائین‌قلعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن داودی ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهر صائین‌قلعه اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای کشاورزی در منطقه صائین‌قلعه و با توجه به حضور ۱۱ هزار بهره بردار گندم و کشمش در این حوزه انتظار جمع‌آوری زکات از این منطقه فراتر از وضعیت موجود است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های قابل اجرا در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات گفت: کمیته امداد ابهر اقدامات خود را در این بخش در سه دوره چهار ماهه که شامل تبلیغ، جمع‌آوری، جمع‌بندی و تحلیل و ارزیابی است، اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جمع‌آوری زکات در جامعه ایجاد یک منبع مالی برای محرومین جامعه است، اضافه کرد: کارگزاران امور در جامعه اسلامی باید توجه به این امر را در اولویت‌ کاری خود قرار دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به فعالیت شورای زکات در کشور افزود: شورای زکات در شهرستان‌ها زیر نظر ائمه جمعه و با فعالیت اعضای این شورا اقدامات اجرایی را در این زمینه انجام می‌دهد.

همچنین در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام طالبی امام جمعه شهر صائین‌قلعه نیز با اشاره به آیه ۱۸۰ سوره آل‌عمران در زمینه فرهنگ‌سازی برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات تصریح کرد: در امر ترویج فرهنگ پرداخت زکات باید به نحوی عمل شود، که اعتمادسازی لازم در اذهان عمومی شکل گیرد.

وی با اشاره به طرح خوداظهاری در بحث پرداخت زکات افزود: این طرح بسیاری جالب و نوین است، و در صورتی که به درستی از ظرفیت این طرح استفاده شود، موجب تبیین و تبلیغ بیش از پیش پرداخت زکات و همچنین جمع‌آوری زکات بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − سه =