حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در زنجان هشت مجروح به جا گذاشت

سرهنگ مهدی میناخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روز گذشته چندین مورد تصادفات جاده ای در مناطق مختلف استان رخ داد که برخورد ۲ دستگاه سواری پراید در کیلومتر ۶۴ اتوبان زنجان – قزوین از جمله آن به شمار می‌رود که در این حادثه ۲ نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه در کیلومتر ۴۴ جاده میانه – زنجان نیز یک دستگاه کشنده با یک دستگاه سواری سمند برخورد کردند که یک مجروح را به دنبال داشت، اظهار داشت: در محور قیدار به زنجان نیز یک دستگاه سواری ساینا با پراید تصادف کرد که به مجروح شدن یک نفر منتهی شد.
میناخانی با اشاره به اینکه  طی روز گذشته همچنین ۲ دستگاه سواری رانا و پراید در اتوبان زنجان – تبریز واژگون شد، ادامه داد: در این حادثه نیز ۲ نفر مجروح شد.

میناخانی افزود:  علاوه بر آن در واقعه دیگری در جاده قدیم زنجان – خرمدره محور سلمان‌کندی به دنبال واژگونی یک دستگاه پژو، یک نفر مجروح شد.

وی یادآور شد: همچنین در اتوبان قزوین – زنجان یک دستگاه سواری ۲۰۶ و سمند برخورد کردند که در این حادثه نیز یک نفر مجروح شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان علت چندین فقره تصادفات یاد شده را تغییر مسیر، تجاوز به چپ، رعایت نکردن فاصله عرضی، توجه نکردن به  جلو و خستگی و خواب آلودگی ذکر کرد.

سارق ارز دیجیتال در زنجان دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی خبر داد و گفت: لازمه فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال افزایش سطح سواد فضای مجازی و عدم اعتماد به افراد در این فضا است.
سرهنگ سید احمد موسوی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی و کلاهبرداری ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی ‌دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.
 
سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف و بیان کرد، شاکی صاحب کار من است که پس از جلب اعتماد وی در فضای مجازی و با معرفی خود به عنوان سرمایه گذار در زمینه ارزهای دیجیتال و ارائه سود بالا، با به دست آوردن اطلاعات حساب کاربری اقدام به کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به اینکه این متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، به افرادی که به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال اقدام می‌کنند، توصیه کرد، با توجه به اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد معاملات ناآگاهانه در رابطه با ارزهای دیجیتال می‌تواند زمینه کلاهبرداری توسط افراد سودجو را مهیا کند.
 
وی با بیان اینکه افزایش فعالیت کاربران در خرید و فروش رمز ارزها، فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران سایبری فراهم آورده است، افزود: افزایش سطح آگاهی کاربران در خصوص رمز ارزها و عدم اعتماد به افراد می‌تواند در پیشگیری از این‌گونه جرایم موثر باشد.
 
سرهنگ موسوی تصریح کرد: کاربران تحت هیچ شرایطی رمزهای کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام کنند.

 کشف هفت دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در خدابنده
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از کشف هفت دستگاه وسایل نقلیه سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.
 
سرهنگ محسن غنیمتی افزود: به منظور کشف وسایل نقلیه مسروقه، با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کوپ نسبت به انجام گشت زنی های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی اجرایی شد.
 
وی افزود: در اجرای این طرح ۲ دستگاه خودرو و پنج دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و سه سارق و مالخر در این خصوص دستگیر شد.
 
سرهنگ غنیمتی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند به مردم توصیه کرد، به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می شود توجه داشته باشند و وسایل نقلیه خود را در مکان مطمئن پارک کرده و آن را به تجهیزات ایمنی از قبیل ردیاب، دزدگیر، قفل فرمان و پدال مجهز کنند تا امکان سرقت از سارقان سلب و همچنین هشدارهای پلیس در رابطه با پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و موارد مشکوک را نیز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 
 کشف لوازم یدکی قاچاق در زنجان
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۳۲ قطعه انواع لوازم یدکی قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد .
 
سرهنگ حسین بدری اظهار داشت: در پی وصول اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر تهیه و توزیع لوازم یدکی فاقد شناسه قاچاق در شهر زنجان ، مراتب در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از هماهنگی قضایی به همراه نماینده سازمان صمت، به آدرس مورد نظر اعزام و در بازرسی از ۲ باب مغازه ۳۳۲ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو فاقد شناسه قاچاق را کشف کردند.
 
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد:  در این خصوص ۲ نفر متهم همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی شدند.
 
سرهنگ بدری تاکید کرد: پلیس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و به تبع آن رونق و جهش تولید همه تلاش خود را به کار بسته است، تا توان تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

 خودروی سرقتی در کمتر از ۲ ساعت در ابهر کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از کشف خودروی سرقتی سمند در کمتر از ۲ ساعت خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر با کسب اطلاع از تردد خودروی سمند سفید رنگ سرقتی در محور قزوین به ابهر ،توقیف خودرو موصوف و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند .
 
سرهنگ محمد مهدیخانی اظهار داشت: در یک عملیات منسجم پلیسی و با اجرای طرح مهار، خودرو سرقتی در محور قزوین – ابهر رویت، خودرو متوقف و راننده دستگیر و به یگان انتظامی دلالت داده شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد،به شهروندان توصیه کرد، خودروهای خود را به لوازم ایمنی مجهز کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس برقرار کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 17 =