خرمدره در بین چهار شهرستان قرمز کرونایی کشور قرار گرفت

دکتر مشهود تقیلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس خرمدره زنجان در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های ابهر، زنجان، طارم و ایجرود در وضعیت زرد و خدابنده و سلطانیه نیز همچنان آبی است.
وی اضافه کرد: ماهنشان تنها شهری است که در ردیف شهرهای نارنجی کرونایی قرار گرفته است. 
این مسوول ادامه داد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها متغیر است، هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند. 
وی، با اشاره به تعاریف عملیاتی رنگ کرونایی شهرها نیز ادامه داد: در رنگ زرد، در منطقه یک مورد یا بیشتر از این بیماری با تست پی‌سی‌آر دیده شده و خطر در حد قابل انتظار است که تعداد موارد جدید قطعی به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱ تا ۹ مورد را در بر می گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در رنگ بندی نارنجی کرونایی نیز تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ مورد به ازای ۱۰۰ هزار نفر و روند کلی اپیدمی بالا رونده است و وضعیت قرمز نیز بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روند اپیدمی در حال ازدیاد است.  
تقیلو  خاطر نشان کرد : بر این مبنا در وضعیت آبی کرونایی نیز به علت مناسب بودن وضعیت بیماری محدودیت‌های کمتری نسبت به شهرهای زرد انجام می‌شود.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر چهار شهر در وضعیت قرمز، ۲۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهر در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هجده =