۲.۳۸ میلیون مترمکعب آب در سفره های آبهای زیرزمینی زنجان ذخیره شد

محمود سرمستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تخصیص اعتبارات طرح تعادل بخشی، مابقی چاههای غیرمجاز نیز در سطح استان مسدود و مسلوب المنفعه خواهند شد.

وی یادآورشد: برای حفاظت از منابع آبی و در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی چهار هزارو ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و برای جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های دارای پروانه نیز چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ برداشت آب زیرزمینی، پنج دشت استان شامل دشت های ابهر، زنجان، گل تپه زرین آباد، قیدار و سجاس، ممنوعه هستند.

سرمستی اظهار داشت: در دشت های ممنوعه به دلیل افت سطح آب زیرزمینی و پایین آمدن کیفیت منابع آبی، مجوز و پروانه جدید برای بهره برداری صادر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مصارف شرب، بهداشت و صنعت در قبال صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف و داشتن شرایط لازم، تخصیص تعلق می گیرد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اصلاح و تعدیل ۱۸۴ فقره پروانه چاه‌های مجازی که اضافه برداشت داشته اند، با حجم صرفه جویی حدود سه میلیون مترمکعب، اظهار داشت: دشت ابهر و خرمدره در این امر پیشگام بودند و دشت زنجان نیز از ۲ سال قبل شروع شده است و ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =