۳۳ طرح سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان ابهر در حال احداث است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید صفوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح فاز نخست یک مجموعه گردشگری در شهرستان ابهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، افزود: گردشگر جایی را برای سفر انتخاب می‌کند که توأمان دارای جاذبه و امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی باشد چراکه تنها وجود جاذبه در یک منطقه نمی‌تواند نیازهای گردشگران را مرتفع سازد.

وی به لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری در استان تاکید کرد و اظهار داشت: اقتصاد گردشگری این ظرفیت را دارد که بتواند بیش از کشاورزی و صنعت در اقتصاد استان نقش‌آفرینی کند. 

صفوی خاطرنشان کرد: شهرستان ابهر به‌عنوان دروازه ورودی شمال غرب ایران شناخته می‌شود و پتانسیل‌های گردشگری موجود در این شهرستان از سرمایه‌های منحصربه‌فرد استان زنجان است که شناسایی، طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی آن جهت توسعه گردشگری دارای اهمیت بالایی است.

وی در افتتاح فاز نخست مجموعه گردشگری ملل در شهرستان ابهر نیز گفت: در فاز نخست این پروژه ۷۱۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که از این میزان ۱۱۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده است. 

صفوی ادامه داد: این طرح موجب ایجاد اشتغال ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۸۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: فاز نخست این مجتمع خدماتی رفاهی با زیربنای هزار و ۷۰۰ مترمربع واقع در آزادراه زنجان- قزوین، شامل جایگاه سوخت، سفره‌خانه، نمازخانه، کافی‌شاپ، رستوران، آلاچیق، سکوی نشیمن و فضای سبز است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + نوزده =