۱۶ طرح اشتغال مددجویی بهزیستی زنجان افتتاح شد

به گزارش بامداد جمعه خبرنگار ایرنا، مدیر کل بهزیستی استان زنجان شامگاه پنجشنبه در خصوص پروژه های افتتاح شده در هفته دولت افزود: سالانه بودجه ای برای تسهیل گری اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد.

سلمان حسینی این اشتغال ها را در زمینه های دامداری، تعمیرات خودرو، آرماتور بندی، فرشبافی، خیاطی، تعمیر لوازم خانگی، کابینت سازی و غیره در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر ذکر کرد.

این مسوول ادامه داد: در سال گذشته در  شهرستان خدابنده ۱۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش وام خود اشتغالی دریافت کردند که از این تعداد  ۳۹ نفر معتاد بهبود یافته، ۳۰ نفر دارای معلولیت و ۳۱ نفر هم زن سر پرست خانواده بودند که این افراد پس از گرفتن تسهیلات در زمینه های مختلف مثل دامداری، خیاطی و لباس فروشی مشغول به کار شدند.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تسهیلات خوداشتغالی را به دو صورت وام خوداشتغالی و کارفرمایی به افراد پرداخت می‌کند، افزود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کارفرمایی بهزیستی برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال جامعه هدف بهزیستی را فراهم  کنند، در ازای به کارگیری هر مددجو یک میلیارد ریال است وسقف دریافت تسهیلات تا ۲۰ میلیارد ریال برای حداکثر ۲۰ نفر مددجو است.

مدیرکل بهزیستی زنجان خاطر نشان کرد: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق های اشتغال در صورتی که موجب پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی شود، با تشخیص کمیته اشتغال و بر اساس اعتبارات ابلاغی امکانپذیر و مبلغ تسهیلات پرداختی به نسبت نوع طرح اشتغال متفاوت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =