فاز دوم مجتمع گردشگری پاسارگاد ابهر دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

سید سعید صفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیگیری تسهیلات برای برخی از طرح‌های گردشگری را از جمله اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: رونق حوزه گردشگری و توجه به ایجاد تاسیسات آن در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس فاز اول پروژه پاسارگاد ابهر شامل رستوران، بازارچه، جایگاه‌ سوخت و تعمیرگاه است که با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۸۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

این مسوول ادامه داد: فاز دوم این مجتمع در دست احداث با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر شامل رستوران سنتی با ۷۵۰ مترمربع زیربنا، ۱۳ واحد اقامتی با ۴۰ تخت، واحدهای تجاری با ۷۰۰ مترمربع زیربنا و رستوران بین‌المللی است که  در دهه فجر به بهره‌برداری خواهید رسید.

وی اظهار داشت: بخش اقامت مجتمع گردشگری و پذیرایی قصر سفید ابهر با اقامت هشت خانواده در هفته دولت افتتاح و به‌زودی سفره‌خانه سنتی و رستوران هم به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: گردشگری و پذیرایی قصر سفید ابهر در فاز اول با مساحتی بالغ‌بر یک هکتار و نیم مترمربع و با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۴۰ نفر غیرمستقیم فعال است که سالن پذیرایی گنجایش هزار نفر را دارد، که برای افتتاح فازهای بعدی و تکمیل زیرساخت‌ها از هیچ کمکی دریغ نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پیوند عمیقی بین فرهنگ و گردشگری وجود دارد، اگر حوزه گردشگری تقویت شود یعنی زمینه را  برای تبادل فرهنگ‌ها، آئین و سنت‌ها فراهم کرده و در این میان یکی از مهمترین سیاست‌های این اداره‌کل تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری است که انتظار می‌رود در بحث سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران، تلاش و همکاری بیشتری از سوی بانک‌های عامل در استان انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شانزده =