۵۵۴ راس دام زنده در عید قربان امسال مورد بازرسی دامپزشکان زنجانی قرار گرفت

محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  روز قبل از عید بزرگ قربان ۲۵ اکیپ ثابت و سیار نظارتی و بازرسی در سطح استان زنجان شامل ناظران بهداشتی، شرعی و دامپزشکان به منظور نظارت شرعی و کشتار بهداشتی دام در این روز فعال شده بودند. 
وی تاکید کرد: از ۵۵۴ راس دامی که مورد نظارت و بازرسی بهداشتی این اکیپ‌ها قرار گرفت که ۵۱۳ راس گوسفند و بز و ۴۱ راس نیز گاو بود. 
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۴۲۵ لاشه بازرسی شد که ۶ لاشه ضبطی و ۴۸ لاشه نیز اصلاحی بود. 
به گفته حاج کاظمی،  وزن لاشه‌های ضبط شده بیش از ۱۳۵ کیلوگرم بود. 
وی یادآوری کرد: از ۴۲۵ لاشه‌ای که مورد نظارت و بازرسی ناظران بهداشتی و  اکیپ های دامپزشکی در سطح استان زنجان قرار گرفت، ۲۲۰ کبد، ۱۱۶ ریه ضبطی،  هفت کبد و ۷۸ کبد نیز اصلاحی بود. 
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بروسلوز، هاری، تب کریمه کنگو، سیاه زخم، سل و کیست هیداتید جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان سرایت می کند. 
حاج کاظمی اظهارداشت:  کشتار  دام های سبک و سنگین و خارج از کشتارگاه و نظارت ناظران بهداشتی  یکی از راه های انتقال این بیماری به انسان است. 
وی یادآورشد: نظارت و فعالیت های دامپزشکی و تشدید نظارت در خصوص کشتار دام به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام می شود. 
به گزارش ایرنا، در حال حاضر استان زنجان ۱۸ کارخانه خوراک دام، ۶ مرکز قطعه بندی و بسته بندی فرآورده خام دامی، چهارکشتارگاه طیور، ۲ کشتارگاه دام و ۲ مرکز بسته بندی تخم مرغ فعال در شهرستان های زنجان، سلطانیه، ابهر و خرم دره دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 8 =