بارش برف در جاده‌های زنجان جریان دارد/ رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

عبدالحسین علی اکبری روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش قابل توجه برف در جاده های ترانزیت زنجان – خرم دره – ابهر، زنجان – میانه، زنجان – بیجار، خدابنده – همدان، زنجان – طارم، زنجان – دندی، سلطانیه – خدابنده، زنجان – تهم – چورزق جریان دارد.
وی متذکر شد: برای تردد در همه این مسیرهای کوهستانی استان زنجان رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: جاده دندی به تکاب در استان آذربایجان غربی به دلیل کولاک شدی، نبود ایمنی تا اطلاع بعدی مسدود است.
علی اکبری از هموطنان خواست، از تردد غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان در صورت ضرورت برای تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پُر بودن باک اطمینان داشته باشند و تجهیزات زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
علی اکبری تاکید کرد: رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا در ادامه مسیر گرفتار مشکلات ناشی از شرایط جوی نشوند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان، بارش برف همراه با وزش باد در ارتفاعات استان زنجان تا پایان امروز جریان دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
علی اکبری اضافه کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان – تبریز و زنجان – قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + یک =