کشتی زنجان در پی پشتوانه سازی است

عباس محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هیات تلاش وافر دارد تا کشتی زنجان با پشتوانه سازی و تربیت کشتی گیران شاخص و توانمند به جایگاه اصلی و واقعی خود دست یابد که این دستیابی نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود به هیچ وجه دور از انتظار نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشتی زنجان از وجود قریب یک‌هزارو ۲۰۰ کشتی گیر نونهال در ۲ رشته آزاد و فرنگی بهره مند است، اظهار داشت: اکثر این کشتی گیران در رشته آزاد فعالیت دارند و حال هیات کشتی استان قصد دارد رشته فرنگی نیز به صورت جدی دنبال شود که به همین منظور نیز با جدیت هرچه تمام تشکیل کلاس های فرنگی را جزو برنامه های کاری خود قرار داده است.   

محمدی، افزود: هیات کشتی استان زنجان پس از چهار سال وقفه ایجاد شده، برپایی کلاس های فرنگی را برای کلیه شهرستان های فعال در این رشته ورزشی پرطرفدار بخشنامه کرده است و بر اساس آن هر شهرستان حداقل باید یک کلاس فرنگی را تشکیل داده باشد که این نیز موفقیت آمیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کلاس های کشتی فرنگی در سطح شهرستان های این استان اجباری است، تصریح کرد: در حال حاضر هیات کشتی شهرستان زنجان از وجود ۲ کلاس و شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده نیز از وجود یک کلاس کشتی فرنگی بهره مند هستند.  

رییس هیات کشتی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در این کلاس ها قریب ۱۵۰ کشتی گیر فرنگی کار در حال آموزش و تمرین زیر نظر مربیان مجرب زنجانی هستند گفت: متاسفانه این استان از لحاظ داشتن مربی کشتی فرنگی با کمبود مواجه است و به همین دلیل نیز نمی توان این بخش از کشتی استان را بیش از این گسترش داد.  

محمدی یادآور شد: ۱۵ بهمن ماه جاری نیز هیات کشتی شهرستان زنجان اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات کشتی آزاد در رده سنی نونهالان تحت عنوان “جام پرچم” با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان کرد که ۲۲۰ کشتی گیر در آن شرکت داشتند و این در طول ۲۰ سال اخیر بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه این مسابقات را که در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد ۱۸ داور منتخب زنجانی قضاوت کردند و به نفرات برتر نیز جوایز نقدی اهدا شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است هیات کشتی شهرستان زنجان اسفند ماه امسال نیز مسابقات رشته فرنگی رده سنی نونهالان را در خانه کشتی زنجان برگزار کند که امید است با استقبال کشتی گیران نونهال فرنگی کار مواجه شود.   

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =