مراکز اهدای خون زنجان در رمضان آماده پذیرش مراجعه کنندگان است

 دکتر سیامک اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به فعالیت مراکز اهدای خون این استان در ماه مبارک رمضان افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده مراکز انتقال خون استان در  شیفت صبح و عصر دایر بوده و آماده خدمت رسانی است.

وی اظهار داشت: بر این مبنا مرکز اهدای خون خیابان سعدی در شهر زنجان از روز شنبه تا پنجشنبه در ۲ نوبت صبح و عصر و بعد از افطار تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای اهداکنندگان خون است.

به گفته این مسوول، پایگاه انتقال خون در شهرستان ابهر نیز فقط در شیفت صبح و در شهرستان خدابنده نیز روزهای سه شنبه دایر است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با توصیه به اهدا کنندگان خون در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: اهدا کنند گان با استراحت کافی و میل کردن وعده سحری می‌توانند در نوبت کاری صبح مراجعه کنند، اما اگر سحری میل نکرده باشند بعد از افطار بهترین زمان برای اهدای خون است و از طرفی مراکز اهدای خون تا ۳۰ دقیقه بامداد آماده خدمت رسانی به مراجعان هستند.

اسدی با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارد افزود: به روزه داران توصیه می‌شود در ساعات اولیه صبح و یا بعد از افطار برای اهدا خون مراجعه کنند.

وی  یادآوری کرد: حداقل سن اهداکنندگان خانم و آقا ۱۸ سال تمام است و افراد تا ۶۵ سال می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

گفتنی است سالانه در ایران بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه برای نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآروده های آن خون اهدا می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 11 =