رصد توییتری نمایندگان؛ از زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال تا سفرهای استانی مسئولان

به گزارش ایرنا، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: با رأی قاطع مجلس یازدهم به کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه و ان‌شاءالله اجرای آن، انتظار می‌رود که ضمن پاسخی شایسته به مطالبه مردم، میزان فساد به طرز ملموسی در دستگاه‌های اداری و اقتصادی کنترل شده و کاهش یابد.

حسن شجاعی ‌‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه هم در توییتی اعلام کرد «به طرح شفافیت که با ۱۸۳ رأی در مجلس انقلابی به تصویب رسید، رأی موافق دادم».

علی بابایی کارنامی ‌‏نماینده مردم ساری و میاندرود نیز با هشتگ روز کارگر، توییت کرد: کارگران به منزله سربازان خط مقدم تولید هستند و تلاش برای بهبود زندگی این عزیزان، پشتیبانی از خط مقدم نبرد است. به شخصه رسالت اصلی خویش در مجلس را رفع دغدغه‌های کارگران شریف می‌دانم و هرچند تا مطلوب فاصله زیادی مانده، اما در این مسیر به تلاش ادامه می‌دهیم.

همچنین مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در توییتر نوشت: زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال عمری حدود یک دهه دارد ولی در همین عمر کوتاه مملو از رفتارهای ضد رقابتی و خلاف اخلاق بازار بوده است. با استفاده از ظرفیت‌های فراهم شده در قانون اجرای اصل۴۴ و ایجاد همکاری مشترک میان مرکز ملی فضای مجازی و مرکز ملی رقابت، ایجاد تنظیم‌گر بخشی را پیگیری خواهم کرد.

سمیه رفیعی دیگر نماینده تهران هم در توییتر عنوان کرد: هرجا به توانمندی بومی دانشمندان ایران زمین اعتماد کردیم مزدش را گرفتیم. چندسال پیش با تولد اولین بز شبیه‌سازی شده این اعتماد به بار نشست، امروز نیز تولد سه قلوی یوز ایرانی ما را امیدوار به حفظ این گونه کرد. تشکر از همکاران دلسوز سازمان محیط زیست که دغدغه‌مندانه تا آخر پایِ کار بودند.

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان نیز با هشتگ کارگر و روز جهانی کارگر، توییت کرد: حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است. روز جهانی این غیور مردان و زنان مبارک باد.

وی در توییت دیگری به مناسبت با هشتگ‌های معلم و روز معلم نوشت: از نقش زدن با قلمی بر دل دیوار، نوری ز حقیقت به دل افروخت معلم؛ روز معلم بر تمام استادان و معلمان بزرگوار مبارک و فرخنده باد. یاد استاد شهید مرتضی مطهری گرامی.

همچنین مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در توییتی عنوان کرد: علمدار عرصه فرهنگ و هنر، آتش به اختیار جهاد تبیین و دوربین به دست سنگرهای آرمان و خط‌شکن این روزهای جبهه انقلاب بود. حاج نادر هم چون شهید آوینی از جمله غرب‌شناس‌ترین اندیشمندان این روزگار غرب‌زده بود و با زبان هنر، غرب رابه چالش می‌کشید و این درگیری ابرچالش امروز انقلاب اسلامی است.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد هم توییت کرد: الحمدلله کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه با محوریت شفافیت آرای نمایندگان با قاطعیت رأی آورد، به‌صورت زنده و کاملاً شفاف فرآیند کامل رأی‌گیری را از صفحه اینستاگرامم پخش کردم. ان‌شاءالله برای رأی آوردن همه ۵ ماده این طرح به ویژه ماده ۳ تمام تلاشم را به کار خواهم بست.

سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول نیز در رشته توییتی نوشت: نیروی کارگری، موتور محرکه توسعه یک کشور است. پیش شرط این‌که کارگران بتوانند در این مسیر نقش‌آفرینی مطلوب داشته باشند، بهبود وضعیت معیشتی آن‌هاست. کارگران مظلوم سراسر کشور در بدترین شرایط معیشتی به سر می‌برند و اعتراضات صنفی آنان، گواه این موضوع است.

وی با اشاره به وعده دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، از دولتمردان خواسته به مطالبه کارگران برای ثبات شغلی و حقوق و بیمه متناسب با تورم افسارگسیخته توجه ویژه داشته باشند.

این نماینده مجلس در توییت دیگری هم با تأکید بر اینکه «حکمرانی خوب بدون شفافیت امکان‌پذیر نیست»، اعلام کرد: در مجلس شورای اسلامی کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی را تصویب کردیم؛ با این امید که جزئیات آن نیز به زودی تصویب شود.

سیدعلی موسوی ‌‏نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک‌شهر نیز با هشتگ‌های «الوعده وفا» و «شفافیت» توییت کرد: حاج باقر فرمانده‌ای از نسل جبهه‌هاست؛ با وجود تمام کارشکنی‌ها و تخریب‌ها، با افتخار در کنار او من هم به شفافیت قوا سه‌گانه رأی دادم؛ ما بر آن عهد که بستیم هستیم.

امروز همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در توییتی با هشتگ کارگر، نوشت: کارگر رکن تولید، اساس سازندگی، بنیاد خلاقیت، ریشه و بن حرکت ملی است. دست پرتوان اوست که فردا را ساخته  و امروز را قابل تحمل می‌کند. عرق او «گرمابخش اقتصاد» ‌و پینه دستان او «رادع وابستگی» است.

وی در توییت دیگری عنوان کرد: شوراهای اسلامی معاضد و کمک‌کارند. جلوه‌ی بارز مردم‌سالاری در جبهه آنان رخ می‌نماید. پارلمان محلی بهترین تکیه‌گاه برای مسئولان ‌و ارزنده‌ترین مشاور برای رتق و فتق مسائل منطقه‌ای است. با همت آنان شهرها و روستاها نفس می‌گیرد. نَفَست تازه عضو محترم شورای عزیز!

این نماینده مجلس در توییت دیگری نوشت: معلم دلکش‌ترین واژه خلقت وزیباترین کلمه وجود است. هستی با او معنای دیگر یافت ‌و بشریت از چشمه جوشان او سیراب گشت. زلال آسمان معرفت از خورشید او سامان گرفت و جوانه دانایی در سایه‌سار او تناور گردید. معلم ارجمند با همه وجود تو را سپاس می‌گویم.

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران هم توییت کرد: امروز کلیات طرح شفافیت با رأی قاطع نمایندگان تصویب شد. تا زمان قانونی شدن این طرح، آرای خود را در سامانه شفافیت داوطلبانه رأی نمایندگان در پارلمان مجازی، به‌صورت داوطلبانه منتشر می‌کنم.

محمدحسن آصفری ‌‏نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب نیز در توییتر با تأکید بر اینکه «حذف قراردادهای سفید امضا توسط کارفرمایان برای کارگران و عدم توجه به بهره‌وری در کنار احکام منعطف باعث دورزدن قانون کار می‌شود»، خطاب به وزیر کار نوشت: امید کارگران به اصلاح این امور است.

همچنین مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در توییتی عنوان کرد: سکانس زیبای پرویز پرستویی وقتی رقم خورد که معلوم‌الحالی به قصد تخریب، موبایل به دست، اورا به خاطر علاقه‌اش به سردار دل‌ها بازخواست کرد و بهترین دیالوگ پرستویی، بداهه‌گویی‌اش درخاک آمریکا بود: “این اعتقاد ماست”؛ هنر اصیل، هالیوود نیست که قهرمانانش پوشالی و ساخته ذهن باشند.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان هم توییت کرد: تورم جهانی، گرانی شدید مواد غذایی و انرژی ناشی از پیامدهای کرونا و بحران اوکراین می‌تواند موجب جهش بالقوه تورم در ایران شود. لذا می‌طلبد تیم اقتصادی دولت تدابیر لازم را برای کاهش اثرات آن بر میزان تورم در کشور اتخاذ کند و البته روی همکاری مجلس هم حساب باز کند.

این نماینده مجلس همچنین در توییت دیگری به مناسبت روز معلم عنوان کرد: رساندن سطح معیشت معلمان به حد قابل قبول از جمله تصویب طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و نظارت بر اجرای مناسب طرح همسان‌سازی از دغدغه‌های مجلس انقلابی بوده و هست. رضایت شغلی معلم یعنی تضمین پرورش نسل آینده‌ساز کشور و این موضوعی نیست که بتوان نادیده گرفت. روز معلم مبارک.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران هم در توییتر با هشتگ‌های شفافیت آرای نمایندگان و شفافیت عنوان کرد: به کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه رأی موافق دادم. مجلس انقلابی یازدهم مصمم به اصلاح سازوکارهای حکمرانی در جهت پیشبرد مؤثر امور کشور و تأمین منافع عمومی است.

سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز توییت کرد: کارگران عزیز استوانه هر کشور و هر نظامی هستند. دست کارگران شریف میهنم را به گرمی می فشارم و با احترام بر آن بوسه می زنم. در کسوت نمایندگی ملت هر آنچه در توانم است از این قشر زحمت‌کش دفاع خواهم کرد. روز کارگر مبارک.

وی در توییت دیگری نوشت: عاجزانه و خاضعانه خداوند بخشایش‌گر و رحیم را شاکرم که خان سفره کرمش را روزی دیگر افزود تا خلق را که عیال و خانواده خود می داند میزبانی کند و فرصت عبودیت را به آنها ارزانی دارد.

همچنین مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب توییت کرد: دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم انقلاب استاد مطهری و روز معلم گرامی باد. تجلیل مقام شامخ معلم نه فقط به یک روز که بلکه برای تمامی ایام لازم و ضروری است و جایگاه معلمان ارجمند باید به شایسته‌ترین نحو مورد تکریم ‌قرار گیرد.

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران هم در توییتی با تأکید بر اینکه کشف انحراف‌ها و ضعف‌ها و فرآیندهای معیوب و فسادزا باید هدف اصلی سفرهای استانی باشد. متذکر شد: تقسیم خارج از برنامه و بودجه اعتبارات و تسهیلات، ما را از اصلاح بنیادین نابه‌سامانی‌های موجود دور می کند و انحراف جدیدی در نظام حکمرانی می آفریند.

امروز همچنین اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان با هشتگ قانون شفافیت آرا، توییت کرد: مردم نامحرم نیستند که از فرآیند تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا در قوای سه‌گانه ، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها مطلع نباشند. شفافیت لازمه برچیده شدن رانت، ویژه خواری، فساد، وظیفه نظام و حق مردم است که در تحقق آن تأخیر نیز شده است.

وی در توییت دیگری هم با هشتگ روز معلم نوشت: مطهری با کوله‌باری از دانش و معرفت، روحی سرشار از عشق به اسلام و اهل بیت(ع)، بیان و قلمی شیوا و مستدل، آثار ارزشمند و ماندگاری را به بشریت ارزانی داشت که به فرمایش امام خمینی (ره) بی استثنا آموزنده است و روان بخش، روح و روان خود را با آثار شهید مطهری صیقل دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: معلم آموزگار خردمندی است که با جانش، فکر کردن، اندیشیدن، کسب دانش و مهارت و خوب زندگی کردن را به انسان ها می آموزد تا از روزگار به تلخی و به قیمت جانشان نیاموزند. از این روست که معلمی شغل انبیا است و معلمان شایسته تقدیر و تکریم و احترام. معلم ها را محترم بشماریم.

مهدی اسماعیلی ‏نماینده مردم شهرستان میانه هم توییت کرد: مجلس یازدهم تلاش کرد با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بخشی از دین خود به فرهنگیان عزیز را ادا کند. انتظار داریم دولت محترم هرچه سریع‌تر آیین‌نامه اجرایی این قانون را تصویب کرده و در روز معلم امید را به مربیان نسل‌های آینده هدیه دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 9 =